نشست تخصصی باغات خرما در شهرستان بم برگزار شد
سه شنبه 25 بهمن 1401

نشست تخصصی باغات خرما (آفات، بیماریها، تغذیه)، با حضور 200 باغدار از شهرستان- های شرق کرمان برگزار شد.

بنیاد علوی در ادامه پویش ملی درخت یاری، برگزاری سلسله نشست های تخصصی در حوزه کشاورزی با هدف ارتقا تولید و افزایش ضریب نفوذ دانش در حوزه کشاورزی را برنامه ریزی کرده که «نشست تخصصی باغات خرما (آفات، بیماریها، تغذیه) از جمله این موارد است .

دبیر همایش ملی درخت یاری اظهار داشت : نشست تخصصی باغات خرما، 24 بهمن ماه جاری و با محوریت مباحث آفات، بیماریها و تغذیه درخت خرما، در شهرستان بم برپا شد.

«علی ظرافتی» در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد علوی ، اظهار داشت : مسئول بسیج کشاورزی استان و فرماندار بم از جمله سخنرانان این نشست بودند آنها هدف از برگزاری این هم اندیشی را بیان مسائل و مشکلات باغداران و کمک به آنها با توجه به آفات نخیلات برشمردند.

وی تصریح کرد: همچنین سه تن از استادان برجسته خرما در حوزه های آفات، بیماری ها و تغذیه باغات خرما، مطالب کاربردی مهمی را ارائه کردند.

ظرافتی افزود: با توجه به درخواست شرکت کنندگان مقرر شد در خصوص پایش و رصد آفت سرخرطومی نخلستان ها به این مناطق کمک آموزشی و مشاوره فنی داده شود.

نشست تخصصی باغات خرما به همت پویش ملی درختیاری و با مشارکت بسیج مهندسین کشاورزی و جهاد کشاورزی و شهرستانهای فهرج، ریگان، نرماشیر و بم استان کرمان برگزار شد.

/www.alavi-bonyad.com/6786