کلنگ زنی پروژه اجرای سنگفرش معابر 8 روستای شهرستان لنده
دوشنبه 24 بهمن 1401

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده از اجرای آیین کلنگ زنی پروژه سنگفرش معابر 8 روستای مال ملا، قیام، ایدنک، چهارراه طیب، آبرزگه، مونه، بنیه علیاری، تراب در این شهرستان خبر داد .

«علی نیکبخت» در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد علوی، هدف از اجرای طرح را ساماندهی و تکمیل طرح هادی روستاهای مذکور اعلام کرد .

وی ادامه داد: 21 بهمن ماه جاری و همزمان با دهه مبارک فجر، پروژه سنگ فرش 8 روستا با اعتبار 40 میلیارد ریال با مشارکت 50 درصدی بنیاد مستضعفان از یک سو و از سوی دیگر بنیاد مسکن و دهیاری ها با حضور مسئولین استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده این توضیح را نیز داد که برای اجرای این پروژه در تفاهمنامه ای با دهیاری ها، روستاهایی با امکان اجرای طرح هادی، مد نظر قرار گرفت و طرح نیز به زودی از روستای «مال ملا» عملیاتی می شود.

یادآور می‌شود: طرح‌های هادی روستایی با هدف ایجاد توسعه‌ی متوازن در روستاها، طی مطالعات میدانی از بافت روستا توسط کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی، به شناسایی پتانسیل‌های رشد مختص به هر روستا و برنامه‌ریزی در جهت اصلاح وضع موجود و ایجاد زیرساخت لازم جهت توسعه‌ی آتی آن میپردازد و اقدامات ساماندهی بافت در پهنه‌‌های مختلف مسکونی، تجاری، مذهبی، فرهنگی و غیره را در این راستا تعریف می‌کند .

نیکبخت گفت: مدت اجرای پروژه سنگفرش 8 روستا 6 ماه تعیین شده اما تمام تلاش ما این است که در کمتر از این مدت به پایان برسد.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده به نقش تاثیرگذار دهیاری‌ها در اجرای طرح و نقش سازنده مردم منطقه در اجرای پروژه نیز پرداخت و گفت: مردم ضمن استقبال قول داده‌اند در فرایند اجرا به دهیاری ها کمک کنند.

وی افزود: حداقل جمعیت هر روستای مد نظر در اجرای طرح 20 خانوار است و دو روستا از این تعداد هر کدام بالای 270 خانوار را در خود جای داده اند.

www.alavi-bonyad.com/6781