اختصاص 60میلیارد و 875میلیون ریال جهت ارتقای سطح آموزش مانه و سملقان
شنبه 4 مرداد 1399

دبیر نهاد پیشرفت شهرستان مانه‌وسملقان گفت: بنیاد علوی با هدف ساماندهی فضاهای آموزشی و ارتقای سطح تعلیم و تربیت در این شهرستان محروم، ۶۰ میلیارد ریال و ۸۷۵ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده است.

مهدی شیردل روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۰ میلیارد ریال از این رقم برای ساخت ۲۰ کلاس درس اختصاص یافته که ۲۵ میلیارد ریال آن به صورت مشارکتی از طریق نوسازی مدارس و ۲۵ میلیارد ریال دیگر از طریق بنیاد علوی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۱۰ میلیارد ریال نیز برای تعمیر و تجهیز ۱۰۰ کلاس درس در سطح شهرستان منظور شده که به زودی کار اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص هشت میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برای ایجاد کلاس درس در روستای قره مصلی، تصریح کرد: همچنین ۳۵۰ میلیون ریال برای تجهیز و نوسازی کانکس شهرک کال ایمانی و ۳۵۰ میلیون ریال نیز برای حصارکشی و دیوارچینی مدرسه روستای آغمزار در نظر گرفته شده است.

شیردل با اشاره به نقش به‌سزای تجهیز و نوسازی مدارس در بهبود امکانات آموزشی در مناطق محروم، تاکید کرد: بنیاد مستضعفان، محرومیت‌زدایی و فراهم کردن زیرساخت توسعه مناطق محروم، از طریق کمک به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را وظیفه ذاتی خود می‌داند.

وی با اشاره به تاثیر حمایت از نظام تعلیم و تربیت در آینده کشور، اظهار داشت: سود این سرمایه گذاری در واقع تربیت نیروی انسانی تحصیلکرده ای خواهد بود که می تواند در آینده غبار فقر و محرومیت را از سیمای این شهرستان بشوید.

مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

شهرستان مانه و سملقان از مناطق محروم خراسان شمالی است که بنیاد علوی در قراردادی ۵ ساله، تلاش دارد با اجرای طرح های توسعه، محرومیت این شهرستان در بخش های اشتغال، تعلیم و تربیت، فرهنگی و سلامت را به حداقل برساند.

مانه و سملقان پس از شهرستان‌های قلعه گنج در استان کرمان، لنده در کهگیلویه و بویراحمد و چالداران در آذربایجان غربی، چهارمین شهرستانی است که عرصه حضور فعالیت های بنیاد علوی شده است.