نشست مشترک بنیاد علوی و وزارت تعاون/ تسریع در ایجاد تعاونی‌های روستایی
شنبه 17 دی 1401

بنیاد علوی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه‌ای مشترک روند همکاری در خصوص تشکیل 1000 تعاونی روستایی را در سراسر کشور مورد بحث و بررسی قراردادند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، این جلسه با حضور« وحید خاوه ای» مدیرعامل بنیاد علوی، «مهدی مسکنی» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شیخ حسینی» سرپرست بانک توسعه تعاون و جمعی از مدیران دو مجموعه برگزار شد.

یادآور می‌شود: بنیاد علوی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرداد ماه امسال تفاهمنامه همکاری محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی (روستا تعاون) را به امضا رساندند. بنیاد علوی تاکنون یکهزار روستا را در مناطق محروم شناسایی کرده است.
براساس تفاهمنامه، محرومیت‌زدایی در مناطق محروم با اشتغال‌زایی توسط تعاونی‌ها و بکارگیری گروه‌های جهادی انجام می‌شود. دو طرف درصدد تحت پوشش قرار دادن 37 هزار روستای بالای 20 خانوار هستند.
شناسایی ظرفیت‌های بومی در مناطق کم برخوردار، هدایت منابع و تسهیلات بانکی به طرح‌های اثرگذار، توسعه مهارت‌ آموزی، استعدادیابی و حمایت از توسعه مشاغل خانگی و تسهیل اجرای طرح‌های کارآفرینی معلولین و خانواده‌های آسیب پذیر از اهم مفاد این تفاهم نامه است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست از اقدامات بنیاد علوی در خصوص تسریع در راه اندازی تعاونی‌های روستایی در نقاط مختلف کشور تقدیر و تشکر کرد.
بنیاد علوی تاکنون 50 منطقه در زمینه محرومیت‌زدایی را شناسایی کرده و افرادی را نیز در این خصوص آموزش داده است .
بنیاد علوی در ماه‌های اخیر طی تفاهمنامه‌هایی با وزارت تعاون، راه اندازی تعاونی‌های روستایی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، لرستان و گیلان را کلید زده است.

www.alavi-bonyad.com/6340