پرداخت 16میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی از طریق صندوق آبادانی و پیشرفت
شنبه 28 تیر 1399

۱۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در قالب ۸۰۳ فقره تسهیلات به مقاضیان روستایی پرداخت شده است.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی لنده گفت: ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی از طریق صندوق آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی از نیمه دوم سال ۹۷ تاکنون در این شهرستان پرداخت شد.

مراد مرادی پور روزاظهارداشت: این میزان تسهیلات در قالب ۸۰۳ فقره تسهیلات به مقاضیان روستایی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: این تعداد فقره تسهیلات در قالب طرحهای کشاورزی و دامداری، صنایع دستی، صنایع تکمیلی، تبدیلی و کوچک و خدماتی پرداخت شد. 

مرادی پور میزان اشتغال تثبیت شده از طریق تسهیلات پرداختی صندوق پیشرفت و ابادانی بنیاد علوی را ۴۹۲ نفر اعلام کرد.

وی تعداد صندوق های پیشرفت و ابادانی روستای لنده را  ۳۸ صندوق دانست و بیان کرد: تعداد اعضای صندوق ۲ هزارو ۲۳۵ و تعدادخانوارهای عضو یکهزارو ۳۸۵ عضو هستند.

مرادی پور اظهار کرد: با توجه به مزیت های خوب صندوق در زمینه های مختلف بخصوص اشتغالزای درصد مشارکت مردمی در این صندوقها بیش از ۷۸ درصد است.

 ۴۷ روستای شهرستان لنده تحت پوشش طرح توان افزایی بنیاد علوی هستند. بر اساس تفاهم نامه منعقد شده طرح‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده در ۱۲۷ شاخص در حال اجراست.

شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه وبویراحمد دارای جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.
شهرستان لنده با پنج هزارو ۵۶۰ خانوار، ۱۰۶ روستا و ۴۱ درصد جمعیت روستایی و ۵۹ درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور به شمار می رود.