احداث 56 کیلومتر کانال آبیاری در روستاهای شهرستان بهاباد/ تخصیص اعتبارات جدید برای سال جاری
یکشنبه 4 دی 1401

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بهاباد یزد از مقابله با خشکسالی و نجات کشاورزان بیش از 40 روستای محروم این شهرستان از این پدیده جوی با احداث 56 کیلومتر کانال آبیاری (سیمانی) در سال گذشته تاکنون خبر داد .

حسین زینلی در گفت و گو با روابط عمومی بنیاد علوی اظهار کرد: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه بالغ بر 2 میلیارد تومان می باشد که نیمی از آن را بنیاد علوی و مابقی از طریق مشارکت های مردمی تامین شد .

وی جلوگیری از هدر رفت آب خروجی قنوات در مسیر انتقال به زمین های کشاورزی و افزایش بهره وری آب در مناطق کویری را از عمده ترین اهداف ساخت کانال های سیمانی برشمرد .

به گفته دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بهاباد، مردم بیش از 40 روستا که در 10 سال مستمر با پدیده خشکسالی مواجه هستند با اقدامات جهادی بنیاد در حوزه احیا و لایروبی قنوات، احداث کانال های آبیاری کشاورزی و مرمت استخرها توانستند حاصل سالها تلاش خود و پدرانشان را از خشک شدن حتمی نجات دهند.زینلی افزود: از ابتدای فعالیت بنیاد در منطقه هدف بهاباد در اواسط سال ۹۹ تاکنون به میزان حداقل ۴ میلیارد تومان در حوزه قنوات کار شده که نیمی از آن را بنیاد علوی تخصیص داده و نیمی دیگر را مردم و جهاد کشاورزی تامین نموده اند.

اعتبار ۷ میلیارد تومانی بنیاد برای احیای قنوات و کانال کشی در سال جاری دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بهاباد یزد همچنین گفت: براساس دستور رئیس بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی مقرر شده امسال نیز ۷ میلیارد تومان اعتبار جدید برای کانال کشی و احیای قنوات با تاکید ویژه بر مناطق محروم اختصاص یابد.

وی پیش بینی کرد با توجه به مشارکت های مردمی و دستگاه های اجرایی میزان کارکرد به دو برابر افزایش یابد.

//www.alavi-bonyad.com/6092