مساعدت بنیاد علوی در تکمیل پروژه های مسکن مددجویان سازمان بهزیستی
دوشنبه 7 آذر 1401

در نشست مشترک «وحید خاوه ای» مدیرعامل بنیاد علوی و «علی محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی ، دو طرف در باره مساعدت بنیاد جهت تکمیل پروژه های ساخت مسکن خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر، تحت حمایت این سازمان به تفاهم رسیدند.

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، براساس فاز نخست تفاهمنامه تامین مسکن خانوارهای پرمعلول میان بنیاد مستضعفان و وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی منعقده در سال 1395 مقرر شده بود، 14 هزار و 300 واحد مسکونی ساخته شود که از این تعداد تاکنون 13 هزار واحد تکمیل و تحویل داده شده است. در این نشست مقرر شد وضعیت مابقی واحدها تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

 

همچنین اواخر سال گذشته ، فاز دوم ساخت 4 هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر کلید خورد.

 

در این نشست اعلام شد تاکنون 700 خانوار دارای دو معلول و بیشتر تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور برای اجرای فاز دوم شناسایی شده اند و مقرر شد سازمان بهزیستی تا پایان امسال 2 هزار خانوار دیگر را برای ساخت واحد مسکونی شناسایی و به بنیاد اعلام کند. تا روند اجرای پروژه ها عملیاتی شود.

 

براساس تفاهمنامه، قرار است بنیاد علوی به ازای هر واحد مسکونی شهری 150میلیون تومان و هر واحد مسکونی روستایی 100 میلیون تومان کمک مالی کند.همچنین مقرر شد سازمان بهزیستی، فهرستی از واحدهای نیمه تمام مددجویان خود را در مناطق هدف بنیاد علوی اعلام کند و بنیاد نیز در تکمیل آنها مساعدت لازم را انجام دهد.

www.alavi-bonyad.com/5837