کوهبنان منطقه جدید هدف بنیاد علوی در مسیر اشتغالزایی و رفع محرومیت
یکشنبه 29 آبان 1401

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت کوهبنان می گوید: با پیوستن این شهر به منطقه هدف بنیاد علوی، یقینا گام های بزرگی در راستای رفع محرومیت از این منطقه برداشته خواهد شد.

«سید حسین روح الامینی» در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد علوی با اشاره به دو سفر اخیر مدیر عامل بنیاد علوی به شهر کوهبنان و مصوبه اخیر بنیاد مستضعفان مبنی بر اضافه شدن این شهر به مناطق هدف بنیاد اظهار کرد: این سفر در تاریخ کوهبنان ماندگار خواهد شد.

وی ادامه داد: کوهبنان در شمالی ترین نقطه استان کرمان واقع شده و با توجه به گستردگی استان و درصد بالای محرومیت در جنوب این استان، بسیاری از کارهای کوهبنان به دلیل نبود اعتبار بر زمین مانده بود.

روح الامینی ادامه داد: اقتصاد کوهبنان وابسته به معادن آن و شرکت زغال سنگ است و با توجه به مشکلات حقوق و سختی کار در معدن و در عین حال اینکه این معدن استخدام جدیدی ندارد، بسیاری از جوانان برای پیدا کردن کار به یزد و کرمان مهاجرت می کنند .

وی می گوید: بسیاری از جوانان کوهبنان نخبه و دارای تحصیلات عالی هستند اما به دلیل درصد بالای بیکاری مجبورند در سایر شهرها به انجام کارهای خدماتی روی بیاورند.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت کوهبنان افزود: امیدواریم با اضافه شدن کوهبنان به منطقه هدف بنیاد علوی و کمک این نهاد به مردم، زمینه اشتغالزایی فراهم شده و خیر و برکت وارد این شهر شود.

روح الامینی، زلزله سال 96 و تخریب بسیاری از واحدهای مسکونی شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: متاسفانه از آن سال تاکنون هنوز بسیاری از منازل مردم بازسازی نشده و بنیاد می تواند در این خصوص به کمک مردم بیاید .

وی در ادامه به مصوبات سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان پرداخت و گفت: مقرر شد، احداث، نوسازی و تجهیز مدارس و مراکز درمانی کوهبنان با توجه به نیاز این منطقه در دستور کار قرار گیرد.

احداث ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومان، ساخت ۱۰ زمین چمن مصنوعی و همچنین تخصیص ۳ میلیارد تومان برای حفر چاه‌های کشاورزی و احیای قنوات از دیگر تصمیمات بنیاد مستضعفان برای کمک به اشتغال و رفع محرومیت در شهرستان کوهبنان است .

اعطای ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ، تخصیص 15 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح مبلمان شهری، احداث ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومان، ساخت ۱۰ زمین چمن مصنوعی و همچنین تخصیص ۳ میلیارد تومان برای حفر چاه‌های کشاورزی و احیای قنوات از دیگر تصمیمات سفر اخیر مسئولان بنیاد مستضعفان برای کمک به اشتغال و رفع محرومیت در شهرستان کوهبنان بود.

/www.alavi-bonyad.com/5767