«کوهبنان» به مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان اضافه شد
پنجشنبه 26 آبان 1401

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به کرمان از اضافه شدن شهرستان «کوهبنان» به مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی به نقل از بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در سومین روز سفر خود به استان کرمان با اعلام خبر اضافه شدن شهرستان «کوهبنان» به مناطق هدف طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان اظهار کرد: بنیاد پیش ازاین و طی سال‌های گذشته در جنوب استان کرمان حضور داشت ولی با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی مسولان، شهرستان «کوهبنان» نیز به مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در استان کرمان اضافه شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید براینکه مسوولان این منطقه و مدیران بنیاد برای رفع محرومیت از این شهرستان جدی هستند گفت: خوشبختانه در این سفر تصمیمات خوبی برای این منطقه اتخاذ شد که اهدای یک دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه دیالیز و یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی از سوی بنیاد مستضعفان به مردم شریف این منطقه بخشی از این تصمیمات بود.

وی با اشاره به اهدای ۵ هزار بسته معیشتی به محرومان تحت پوشش نهادهای حمایتی کوهبنان و محرومان فاقد پوشش حمایتی افزود: علاوه بر این مقرر شد از سوی بنیاد، اعتبار مشابه منطقه ارزوئیه و معادل ۲۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به شهرستان کوهبنان تخصیص یابد.

به گفته فتاح، بنیاد مستضعفان همچنین برای اجرای طرح مبلمان شهری این شهرستان، مبلغ ۱۵ میلیارد تومان را تخصیص داد.

فتاح با بیان اینکه پیگیری اجرای طرح‌های اشتغالزایی در کوهبنان جزو اولویت‌های محرومیت‌زدایی بنیاد در این شهرستان است، افزود: علاوه بر این موارد، احداث، نوسازی و تجهیز مدارس و مراکز درمانی کوهبنان نیز با توجه به نیاز این منطقه در دستور کار خواهد بود.

فتاح اضافه کرد: احداث ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومان، ساخت ۱۰ زمین چمن مصنوعی و همچنین تخصیص ۳ میلیارد تومان برای حفر چاه‌های کشاورزی و احیای قنوات از دیگر تصمیمات بنیاد مستضعفان برای کمک به اشتغال و رفع محرومیت در شهرستان کوهبنان بود.

توزیع ۱۰۰ سری جهیزیه، اهدا یک میلیون تومان به خانواده‌های مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، توزیع ۷هزار بسته معیشتی میان محرومان، احداث ۱۵ زمین چمن مصنوعی، اهدا ۲ آمبولانس و ۲ خودروی آتش‌نشانی و تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، بخشی از مصوبات رئیس بنیاد مستضعفان براى مناطق محروم ارزوئیه و کوهبنان استان کرمان بود.

www.alavi-bonyad.com/5665