بنیاد علوی ۱۸میلیارد تومان وام اشتغال در دیشموک پرداخت کرد
جمعه 20 آبان 1401

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در دیشموک شهرستان کهگیلویه گفت: در ۲سال گذشته ۱۸میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در حوزه های مختلف در دیشموک پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی به نقل از ایرنا، اسفندیار مختاری اظهار داشت: این تسهیلات در حوزه کشت گیاهان داروئی، کشاورزی و صنوف مختلف با بهره کم در راستای اشتغالزایی متقاضیان پرداخت شد.
وی بیان کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات برای بیش از ۳۰۰نفر در حوزه شهری و روستایی اشتغالزایی ایجاد شد.
مختاری با اشاره به ظرفیت های مختلف بخش دیشموک از نیروی انسانی، منابع طبیعی و کشت گیاهان دارویی اظهار داشت: با همکاری کارشناسان این نهاد و مشارکت کشاورزان، کشت گیاهان دارویی در سطح بیش از ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی بخش دیشموک انجام شد.
وی ادامه داد کرد: بنیاد علوی به ازای هر هکتار ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می کند.
مختاری تصریح کرد: این تسهیلات با هدف چشم انداز پنج ساله از مرحله تولید نشاء تا تضمین خرید از سوی نهاد کارشناسی و پرداخت می شود.
به گفته وی ، بخش دیشموک تنها ذخیره گاه گیاه دارویی کرفس کوهی در کهگیلویه و بویراحمد است و مرغوب ترین نوع این گیاه دارویی در منطقه دل افروز دیشموک می روید.
مختاری گفت: بنیاد، علاوه بر تسهیلات برای توانمند سازی کشاورزان و متقاضیان دریافت تسهیلات آموزش های ویژه برای توسعه را نیز ارائه می دهد.
وی حضور بنیاد علوی در دیشموک را بین سه تا پنج سال ذکر کرد و گفت: محرومیت زدایی از دیشموک نیازمند همکاری مسئولان استانی و شهرستانی در تلاش جهادی است.
بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل موقعیت جغرافیایی و سخت گذر بودن به کهن دیار محروم مشهور شده و هم اکنون یکی از مناطق مورد توجه بنیاد علوی برای توسعه است.این منطقه یکی از بخش‌های محروم استان کهگیلویه و بویراحمد است.
دیشموک با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۸۵ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.
شهر دیشموک از شمال به شهرستان لردگان در چهارمحال و بختیاری، از غرب به ایذه و باغملک در خوزستان، از جنوب به ارتفاعات سه هزار متری کوه سیاه و بخش بهمئی گرمسیر و از شرق به بخش‌های مارگون و چاروسا و شهر دهدشت ارتباط دارد.

www.alavi-bonyad.com/5534