اولین کارگاه تولیدمیوه خشک در لنده راه اندازی شد
پنجشنبه 31 شهریور 1401

با حمایت نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان لنده اولین کارگاه تولیدی میوه خشک کنی با رویکرد تولید و اشتغال پایدار راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، توسعه فضای کسب و کار و ایجاد مشاغل مولد در راستای اجرایی کردن شعار سال “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین” از مهمترین راهبردی های است که مسئولان در طول یکسال باید برای رسیدن به این چشم اندازی یکساله تلاش کنند.

بنیاد علوی با شناسایی مماطق کمتر توسعه یافته در مناطق مختلف کشور و با تمرکز بر تولید و اشتغالزایی تلاش کرده است تا زمینه راه اندازی کارگاه های کوچک تولیدی را با حمایت تسهیلاتی خود با اشتغالزایی جوانان این مناطق اجرایی کند.

یکی از کارگاه های که با حمایت مستقیم نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در سطح شهرستان لنده راه اندازی شده است ایجاد کارگاه تولیدی میوه خشک کنی است که اولین کارگاه تولیدی در سطح شهرستان لنده است که با اشتغالزایی 3نفر از بانوان توانمند این شهرستان راه اندازی شده است.

خانم تقی‌پور سرمایه گذار طرح تولیدی میوه خشک کنی گفت: اولین کارگاه تولیدی میوه خشک کنی، سبزیجات و گیاهان داروئی در سطح شهرستان لنده را با حمایت تسهیلاتی 150میلیون تومانی نهاد آیادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان لنده و سرمایه اولیه 50میلیون تومانی خودم با اشتغالزایی 3نفر شروع کردیم.

وی گفت: در این طرح سعی کردیم تا از میوه های تازه و با کیفیت در راستای مشتری مداری جهت تامین نیازمندی های بازار و حتی صادردات محصولاتمان به استان های همجوار با تبلیغات مفید و موثر تلاش کنیم.

مجری کارگاه تولیدی میوه خشک کنی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های بومی و منطقه ای و حضور در نمایشگاه های دائمی و فصلی و استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی می تواند کمک خیلی خوبی به فروش محصولات ما داشته باشد.

وی گفت: از حمایت های خوب بنیاد علوی و مشاوره های شغلی خوبشان که توانستیم چنین فضای کسب و کار و اشتغال آفرینی را راه اندازی کنیم قدردانی می کنیم.

در ادامه نیز مدیر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده گفت: توسعه مشاغل خانگی با رویکرد تولید و اشتغال یکی از برنامه های و افق های روشن بنیاد علوی است.

علی نیکبخت گفت: یکی از راهبرد های مهم مجموعه های مختلف بنیاد علوی در سطح کشور اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحقق شعار سال است.

وی افزود: حمایت از کسب و کارهای مختلف به خصوص کارگاه های تولیدی کوچک و مولد در سطح شهرستان لنده یکی از برنامه های مهم ما در طی 2سال گذشته بوده است که این مهم با رویکرد تولید و اشتغال در حال اجرا است.

www.alavi-bonyad.com/4883/