در سفر دو روزه مدیرعامل بنیاد علوی به استان های کرمان و هرمزگان/گروه های جهادی منطقه محور مورد توجه بنیاد علوی هستند/ظرفیت های گردشگری منطقه با کمک بنیاد وارد چرخه اقتصادی می شوند
پنجشنبه 30 تیر 1401

راهبر پیشرفت منطقه ای جنوب شرق کشور گفت: مدیرعامل بنیاد علوی در سفر دو روزه به استان های کرمان و هرمزگان ضمن بازدید از نهادهای قصر قند و قلعه گنج در نشستی با نمایندگان نهادهای آبادانی و پیشرفت در این مناطق مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار داد، در این دیدار همچنین ضمن تبادل نظر تصمیماتی در خصوص نحوه ادامه فعالیت بنیاد در مناطق هدف گرفته شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی ، محسن مولایی نسب گفت: در این دیدار گروه های جهادی منطقه محور که شناخت دقیقی از مسائل و ویژگی های مناطق دارند مورد توجه ویژه بنیاد علوی هستند. این گروهها به صورت خاص حمایت می‌شوند تا مسائل اصلی و ریشه ای مناطق حل شود.

وی افزود: حمایت های بنیاد علوی از گروه های جهادی با هدف شناسایی ایجاد و توسعه حلقه های میانی مردمی مورد نظر رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد. سعی بنیاد علوی این است که حمایت ها به سمتی حرکت کند که گروههای تخصصی جهادی تقویت شوند و ظرفیت های مردمی پای کار بیاید.

 

بنیاد علوی به دنبال تکمیل پروژه های ناقص و نیمه کاره در مناطق هدف 

راهبر پیشرفت منطقه ای جنوب شرق کشور ادامه داد: هدف بنیاد علوی در مناطق هدف و مناطق محروم کشور  تکمیل پروژه های ناقص و نیمه کاره است . هدف این امر احیا و به ثمر رساندن پروژه هایی است که توسط دستگاههای دیگر با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد رها شده اند و بنیاد با تکمیل آنها موجب می شود که مردم محروم بتوانند از آنها استفاده کنند. به عنوان مثال در شهرستان قصر قند بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی محرومان دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد به صورت نیمه کاره رها شده است که بنیاد با ورود به این موضوع و مساعدت به مردم محروم برای تکمیل و قابل استفاده شدن این منازل مسکونی اقدام می‌نماید.

براساس مصوباتی که در سفر اخیر سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به سیستان و بلوچستان صورت گرفت، مقرر شد 16 میلیارد تومان در قالب تسهیلات و کمک های بلاعوض و طرح های عمرانی به شهر قصر قند تخصیص داده شود.

ایجاد دیوار حفاظتی شهر در مقابل سیل رودخانه کاجو ، تکمیل مبلمان شهری قصر قند، کمک به تجهیز مدارس از جمله مصوبات این شهر بود که مقرر شد بنیاد علوی به عملیاتی شدن آنها اقدام کند.

اهدای 500 دستگاه کولر گازی و یخچال فریز به خانواده های محروم در مشارکت با صندوق توان افزایی، تکمیل و احداث زیر ساخت های آموزشی از راه دور برای منطقه جهت توسعه آموزش و ارتقا سطح علمی معلمان از جمله اقداماتی است که قرار شد توسط بنیاد علوی انجام شود.

 

نهادهای وارد فاز پایداری تمام تعهدات قبلی را تکمیل کنند 

مولایی نسب همچنین از حضور مدیرعامل علوی در منطقه قلعه گنج از واحدهای نیمه فعال صنایع در این منطقه شامل هتل پارسیان، مجموعه پاکدیس، مجموع پاک، دامداری بز مورسیا خبر داد و گفت : در نشستی با نمایندگان بنیاد در این منطقه تصمیماتی گرفته شد .

وی با استناد به اظهارات مدیرعامل بنیاد علوی گفت: نهادهایی که وارد فاز پایدار سازی شده اند باید تمام تعهدات قبلی را تکمیل کنند و با اتصال بدنه مردمی و تخصصی نهادها به نیازهای اقتصادی منطقه منابع مالی برای ادامه برنامه آبادانی و پیشرفت فراهم گردد.

مولایی نسب افزود: در این نشست  قرار شد بنیاد علوی نسبت به رونق هتل پارسیان اقدام کرده و به افزایش درصد اشغال آن به 70 درصد کمک کند ، تامین نهاده دام برای بزهای پرورشی منطقه ، جمع آوری شیر، تامین دارو و واکسن بزها در قالب واحدهای توسعه کسب و کار بنیاد علوی، تامین و کمک به توسعه آن، برنامه ریزی شرکت زرفام برای خارج کردن مجموعه پاکدیس از تعطیلی از جمله تصمیمات گرفته شده در سفر مدیرعامل بنیاد علوی به قلعه گنج بود .

همچنین مقرر شد نسبت به تخصیص امکانات مجدد برای پایدار سازی و بازآفرینی نهاد قلعه گنج از طریق منابع پایدارسازی اقدام  تا ادامه عملیات پیشرفت و آبادانی در منطقه با جدیت بیشتری پیگیری شود.

 

برنامه های حمایتی از گروه های جهادی 

راهبر پیشرفت منطقه ای جنوب شرق کشور ادامه داد: در جلسه ای با گروه های جهادی استان هرمزگان در محل فرهنگسرای انقلاب مدیرعامل بنیاد علوی   ضمن شنیدن مسائل و مشکلات مطرح شده و دغدغه های جهادگران، دستورات لازم را برای فعالیت های منسجم جهت محرومیت زدایی ارائه داد.

همچنین مقرر شد از طریق مرکز حرکت های جهادی و معاونت آبادانی و پیشرفت در قالب برنامه های حمایتی از گروه های جهادی حمایت شود.

/www.alavi-bonyad.com/4191/