ایجاد ۳ واحد کارگاه فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی توسط بنیاد علوی در «ملکشاهی»
دوشنبه 27 تیر 1401

بنیاد علوی شهرستان ملکشلاهی در استان ایلام با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه، به ایجاد ۳ واحد کارگاه فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و ادویه جات با اشتغالزایی ۶ نفر اقدام کرده است.

با توجه به افزایش سطح کشت ‌و تولید محصول در رسته اولویت دار گیاهان دارویی در شهرستان ملکشاهی و عدم وجود شرکت‌های بسته بندی و فرآوری در شهرستان، جهت تکمیل زنجیره، ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال؛ بنیاد علوی شهرستان ملکشاهی با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه، به ایجاد ۳ واحد کارگاه فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و ادویه جات با اشتغالزایی ۶ نفر اقدام کرده است.

راه اندازی ۳ واحد کارگاه بسته بندی سبزیجات و ترشیجات با اشتغالزایی ۶ نفر از دیگر اقدامات بنیاد در حوزه سلامت غذایی بوده است.

استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن افزایش قابلیت نگه داری بهتر کالا در کسب سهم بیشتر از بازار برای کالای مورد نظر موثر و سال‌هاست که به عنوان یک ابزار کارآمد مورد نظر کارشناسان علم بازاریابی قرار گرفته است.

عدم توجه به موازین بسته بهداشتی، موجب شده تا محصولات مختلف غذایی و دارویی، علی رغم کیفیت بالا در بدو تولید به دلیل پیدایش آلودگی‌های ثانویه یا اندازه و شکل خارج از استاندارد نتواند در بازار قابلیت رقابت مناسبی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

/www.alavi-bonyad.com/4185