بنیاد علوی امسال ۱۴۶ واحد مسکونی در خلخال می‌سازد
دوشنبه 6 تیر 1401

مسئول بنیاد علوی در جنوب استان اردبیل از پرداخت بیش از 190 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی خلخال در سال گذشته خبر داد .

حمید فتاحی: مشارکت مالی در اجرا و تکمیل طرح های عمرانی ، تهیه جهیزیه برای نو عروسان تحت پوشش نهادهای حمایتی ، ساخت 146 واحد مسکونی جدید را در دستور کار قرار داده است .

وی افزود: بنیاد علوی سال گذشته درراستای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان اردبیل ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های کشت و پرورش گیاهان دارویی، اصلاح نژاد دام سبک، اجرای طرح پایاب سد معیشتی و کشاورزی سد نساز از توابع بخش خورش‌رستم هزینه کرده است.

بنیاد علوی امسال ۱۴۶ واحد مسکونی در خلخال می‌سازد

مسئول عمران و آبادانی بنیاد علوی در جنوب استان اردبیل گفت: این بنیاد سال گذشته همچنین ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مشارکت در اجرا و تکمیل پروژه‌های آسفالت راه‌های ارتباطی روستایی این شهرستان با اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال صرف کرده است.

فتاحی  تامین و پرداخت ۷۰ میلیارد ریال اعتبار جهت احداث مسکن در مناطق روستایی و همچنین ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مسکن محرومین در مناطق شهری و روستایی را از دیگر خدمات بنیاد علوی در این شهرستان ذکر کرد.

وی اظهار داشت: بنیاد علوی برای توسعه و ترویج فرهنگ ورزش در جامعه برای تکمیل دو سالن ورزشی نیمه کاره در دو روستای این شهرستان  ۱۵۰ میلیارد ریال مشارکت کرد.

مسئول عمران و آبادانی بنیاد علوی در جنوب استان اردبیل گفت: سال گذشته در راستای کمک به اجرا و یا تکمیل پروژه‌های نوسازی مدارس وساخت مدرسه در مناطق محروم روستایی خلخال ۸ میلیارود ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار صرف کمک به تکمیل طرح‌های نوسازی مدارس این شهرستان شد.

نماینده بنیاد مستضعفان در جنوب استان اردبیل  اظهار کرد: همچنین در راستای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کرونا، این مجموعه سال ۱۴۰۰ برای تهیه بسته‌های معیشتی غذایی و توزیع آن در بین اقشار کم درامد ۱۵ میلیارد ریال صرف کرد.

مسئول عمران و آبادانی بنیاد علوی در  جنوب استان اردبیل گفت: این نهاد اقدامات خود را برای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در شهرستان‌های خلخال و کوثر را با استفاده از اعتبارات هدایای مقام معظم رهبری امسال نیز ادامه می‌دهد.

بنیاد علوی امسال ۱۴۶ واحد مسکونی در خلخال می‌سازد

مسئول عمران و آبادانی بنیاد علوی در جنوب استان اردبیل اظهار کرد:در سال جاری هم این بنیاد در کنار ادامه کار مشارکت مالی در اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی، تهیه جهیزیه برای نوعرسان تحت پوشش نهادهای حمایتی، ساخت ۱۴۶ واحد مسکونی جدید و تعمیر و تجهیز مسکن محرومین را در دستور کار قرار داده است.

وی با انتقاد از عدم انجام تعهدهای داده شده از سوی دستگاه‌های اجرایی برای تامین آورده طرح‌های مشارکتی بنیاد علوی گفت: علت تاخیر در اجرای بسیاری از پروژه‌ها وطرح های عمرانی مشارکتی بنیاد علوی عدم تامین به موقع سهم اعتباری دستگاه‌های اجرایی با وجود پرداخت سهم اعتباری به موقع بنیاد علوی است.

فتاحی با بیان اینکه نحوه مشارکت بنیاد علوی در اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی مناطق محروم کشور با تامین ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز طرح های پیشنهادی مناطق محروم صورت می‌گیرد، افزود: تنها در صورت تامین به موقع ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از محل اعتبارات دولتی و همچنین انجام تعهدات مالی داده شده از سوی دستگاه های اجرایی منطقه بنیاد علوی قادر به اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی مشارکتی خواهد بود.

منبع : ایرنا

//www.alavi-bonyad.com/3976