حمایت بنیاد علوی از فعالان صنعت گیاهان دارویی/ سال گذشته 60 هکتار از اراضی لنده به گیاهان دارویی اختصاص یافت
شنبه 20 فروردین 1401

سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده گفت که بنیاد علوی با ارائه تسهیلات قرض الحسنه، حمایت‌های فنی و اعتباری، آموزش در مزارع و خرید تضمینی محصولات تولیدی، از کشاورزان علاقه‌مند به صنعت گیاهان دارویی حمایت کرده و این حمایت ها ادامه دارد.

به گزارش بنیاد علوی، علی نیکبخت در حاشیه بازدید کشاورزان سایر استان ها از مزارع گیاهان دارویی لنده اظهار کرد: این شهرستان به الگویی برای دیگر مناطق تبدیل شده است.

وی افزود: برهمین اساس و با هدف انتقال دانش و تجربیات، و به منظور برپایی دوره آموزشی جمعی از کارشناسان رشته گیاهان دارویی و کشاورزان مناطق هلیلان و ملکشاهی استان ایلام به لنده سفر کردند.

وی ادامه داد: بازدید کنندگان از مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات گیاهان دارویی رزماری، آویشن، به لیمو و نعنا فلفلی، مرزنجوش و مریم گلی بازدید کردند.

او با اشاره به فعالیت های موثر کارشناسان نهاد آبادانی و پیشرفت اضافه کرد: آموزش های زنجیره‌ ارزش رسته گیاهان دارویی فرصت مناسبی برای اشتغال زایی جوانان و مردم روستا‌های شهرستان لنده ایجاد و این فرصت تبدیل به ظرفیت برای علاقمندان به کسب و کار‌های روستایی شده است.

مصدق رضایی عامل توسعه و کارشناس رسته‌ گیاهان دارویی نیز گفت: با حمایت نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان لنده پارسال ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی در دو مرحله کشت و هفتاد کشاورز مشغول به کاشت نگهداری و فروش گیاهان دارویی در زمینه نعنا فلفلی، آویشن، رزماری، به لیمو و مرزنجوش و همچنین ۱۲۰هکتار در زمینه کشت سیاه دانه، کرفس و موسیر شده است.