محموله ۲۰۰ میلیارد ریالی بنیاد علوی به سیل زدگان جنوب فارس اهدا شد
چهارشنبه 4 خرداد 1401
محموله 200 میلیارد ریالی بنیاد علوی شامل انواع لوازم خانگی امروز چهارم خرداد ماه 1401 با حضور جمعی از مسئولان ملی و محلی به سیل زدگان و افراد مشمول در شهرهای جنوب فارس اهدا شد.

مسئول اداره خدمات حمایتی و پشتیبانی بنیاد علوی کشور گفت: این لوازم خانگی شامل ۶۰۲ دستگاه یخچال، ۳۳۸ دستگاه بخاری، ۱۶۷ مورد لباس شویی ، ۲۲۰ دستگاه تلویزیون، ۳۵ دستگاه  آبگرم کن و ۱۲۸ مورد اجاق گاز و همچنین هزار و ۸۰ تخته موکت فرش ۶ متری است.

ارجمند اسماعیلی در حاشیه اعطای این محموله به سیل زدگان جنوب فارس افزود: این دومین محموله اهدایی به سیل زدگان جنوب فارس از زمان وقوع سیل در دیماه ۱۴۰۰ از سوی این بنیاد و با همکاری سایر نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام ره است.

وی تصریح کرد که در مرحله نخست در بهمن سال گذشته نیز بیش از ۷۰ میلیارد ریال نیز لوازم خانگی به سیل زدگان این مناطق اهدا شد.

این مسئول در بنیاد علوی کشور ابراز داشت: این لوازم خانگی بر اساس لیست و تعداد افراد تعیین شده از سوی بنیاد علوی در سطح مناطق سیل زده و شهرستان های لارستان، لامرد و مُهر توزیع  شد.

شهرستان های لارستان ، لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله ۳۸۰، ۳۶۵ و ۳۲۰ کیلومتری شیراز واقع هستند.

سیل روزهای ۱۲و ۱۳دیماه ۱۴۰۰ رقمی افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرهای جنوبی فارس خسارت مالی وارد کرد که از این میزان افزون بر هفت هزار میلیارد ریال آن مربوط به شهرستان لارستان است.

سیل همچنین به بیش از ۲هزار واحد مسکونی در شهرستان های جنوبی فارس به ویژه لارستان(بیرم) ، لامرد، گراش، اوز و مُهر خسارت زد و پنج نفر را در این استان به کام مرگ کشاند.

وی همچنین گفت: بنیاد علوی هم اینک علاوه بر کمک و تامین بخشی از لوازم خانگی سیل زدگان در شهرستان های لارستان، مُهر و لامرد در جنوب فارس سایر مناطق سیل زده در استان های مختلف را زیر پوشش قرار داده است.

اسماعیلی بدون اشاره به میزان کمک های اعطایی این بنیاد به دیگر مناطق سیل زده کشور گفت: شهرستان های رودان و میناب در استان هرمزگان، رودبار جنوب ، منوجان و قلعه گنج در استان کرمان و شهرستان کنارک از استان سیستان و بلوچستان از جمله منطقی هستند که به فراخور نیاز بخشی از لوازم خانگی و نیازمندی های مردم سیل زده در این شهرستان ها از سوی بنیاد علوی تامین شده است.

 

داریوش دهقان فرماندار لارستان هم در این زمینه از بنیاد علوی در انجام این کار خداپسندانه و همکاری و مشارکت ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در توزیع اقلام خانگی به آسیب دیدگان از سیل قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: شهرستان لارستان و شهر بیرم در سیل دیماه گذشته بیشترین خسارات را به نسبت دیگر مناطق استان فارس داشتند که علاوه بر تامین بخشی از لوازم خانگی از سوی بنیاد علوی در زمینه ساخت خانه های مسکونی با همت و تلاش و اهتمام ویژه دولت و بنید مسکن انقلاب اسلامی و همچنین مجموعه ستاد مدیریت بحران استانداری فارس گام های بزرگی برداشته شده است.

منبع : ایرنا

www.alavi-bonyad.com/3579