واگذاری رایگان ۷۰۰ مدرسه توسط بنیاد مستضعفان به آموزش و پرورش/ بیش از ۲ هزار کلاس درس ساخته می‌شود
شنبه 7 اسفند 1400

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم امضای تفاهم‌نامه این بنیاد با وزارت آموزش و پرورش با اشاره به احداث ۲ هزار کلاس درس توسط بنیاد مستضعفان، از واگذاری رایگان ۷۰۰ مدرسه تحت تملک بنیاد در سراسر کشور به وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم امضای تفاهم‌نامه این بنیاد با وزارت آموزش و پرورش با اشاره به احداث ۲ هزار کلاس درس توسط بنیاد مستضعفان، از واگذاری رایگان ۷۰۰ مدرسه تحت تملک بنیاد در سراسر کشور به وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بنیاد مستضعفان و وزارت آموزش و پرورش، با تبریک درپیشِ‌رو بودن سالروز عید بزرگ مبعث، درخصوص همکاری بنیاد مستضعفان و آموزش و پروش اظهار کرد: همواره میان بنیاد مستضعفان و وزارت آموزش و پرورش توافقات و همکاری های بسیار خوبی وجود داشته و این همکاری تنگاتنگ، به دلیل تاکیدات مقام معظم رهبری اتفاق افتاده است.

 

وی با بیان اینکه حل مسائل حقوقی و ملکی، نیازمند زمان است افزود: علی رغم زمان بر بودن پیگیری های حقوقی و حل مسائل ملکی، ولی خوشبختانه همکاری تنگاتنگ میان بنیاد مستضعفان و وزارت آموزش و پرورش باعث کوتاه شدن زمان حل این مسائل شده است.

 

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از مسائل فی مابین بنیاد و آموزش و پرورش حل و فصل شده است گفت: در این تفاهم نامه جدید، سایر مواردی که در تفاهم نامه های قبلی موضوع بحث نبوده، مورد تاکید است و ما در بنیاد مستضعفان سعی کرده ایم بیشترین همکاری را در میان دستگاه های اجرایی و دولتی با وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم.

 

فتاح با اشاره به این تفاهم نامه و واگذاری رایگان املاک صدها مدرسه به وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا امروز 1000 مدرسه که مالکیت آنها در اختیار بنیاد مستضعفان بود، تعین تکلیف شده و بر همین اساس 700 مورد از این مدراس در قالب 225 هکتار به صورت رایگان واگذرا می شود و تا امروز اسناد واگذاری 419 ملک از این املاک به مساحت 130 هکتار نهایی شده که ارزشی بالغ بر 1500 میلیارد تومان دارد و انشالله وضعیت سایر مدارس موضوع تفاهم نیز طی یک سال آینده تعیین تکلیف می شود.

 

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: علاوه بر واگذاری رایگان این مدارس، بیش از 632 کلاس درس در قالب 210 مدرسه توسط بنیاد مستضعفان در مناطق محروم احداث و مقاوم سازی شده است و همچنین تا امروز بنیاد مستضعفان برای تجهیز 640 مدرسه در کشور اقدام کرده و هم اکنون نیز عملیات تجهیز 120 مدرسه درحال اجرا است.

 

به گفته فتاح علاوه بر احداث 632 کلاس درس، هم اکنون 800 کلاس درس نیز توسط بنیاد مستضعفان در حال احداث است که ان‌شاءالله تا سال آینده تحویل می شود و ان شاءالله به زودی عملیات احداث 600 کلاس درس دیگر نیز آغاز خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در طول شیوع کرونا نیز هزینه تامین 48 هزار تبلت را برای دانش آموزان محروم کشور عهده دار شده است، افزود: علاوه بر این، ما در سال جاری نیز 35 میلیارد تومان برای تامین البسه و کفش برای دانش آموزان محروم به کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت کردیم.

 

فتاح در ادامه با بیان اینکه این تفاهم نامه با اولویت مناطق محروم و مناطق مرزی کشور پیگیری می شود، گفت: با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر توجه ویژه به مناطق مرزی کشور، مقرر شد تا واگذاری ها و همچنین احداث و تجهیز مدارس در این تفاهم نامه با اولویت مناطق هدف محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان و مناطق مرزی کشور انجام شود.

 

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان با تاکید بر اینکه این بنیاد آماده واگذاری زمین‌های خود در تمامی استان‌های کشور است که مناسب فضای آموزشی برای وزارت آموزش و پرورش است، درخصوص تامین فضای آموزشی برای طرح ملی مسکن نیز خاطرنشان کرد: ما اعلام کرده ایم که علاوه بر مشارکت خود در طرح ملی مسکن با واگذاری 900 هکتار زمین رایگان، آماده هستیم تا املاکی که مناسب تغییر کاربری به فضای آموزشی برای این طرح است را نیز در اختیار وزارت آموزش و پرورش و دولت قرار دهیم.