اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان برای جبران خسارت لوازم خانگی سیل‌زدگان «مورموری» استان ایلام
دوشنبه 4 بهمن 1400

به دنبال وقوع سیل در کشور و کشانده شدن دامنه آن به برخی از مناطق غرب کشور، بنیاد مستضعفان مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان را برای جبران خسارت لوازم خانگی به سیل‌زدگان مورموری در استان ایلام اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، در پی بارش های سیل آسا و نزولات جوی هفته های گذشته در بخش های عمده ای از کشور و وارد شدن خسارت هایی به برخی از شهرستان ها، بنیاد مستضعفان با اختصاص 4.5 میلیارد تومان، بخشی از خسارت های وارده سیل آبدانان به منطقه مورموری را جبران می کند.
 

بر اساس این گزارش، این مبلغ به دنبال درخواست وزیرکشور و استاندار ایلام از سوی بنیاد مستضعفان تامین شد و قرار است این مبلغ برای جبران خسارت وارد شده به لوازم خانگی منازل مردم سیل زده منطقه مورموری در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گیرد تا به سرعت میان مردم آسیب دیده از سیل توزیع شود.

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، پیش از این نیز بنیاد مستضعفان طی چند مرحله، ۱۲۷ میلیارد تومان را برای جبران خسارت سیل جنوب کشور به استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان و همچنین جبران تمام خسارت سیل به مددجویان کمیته امداد در این مناطق تخصیص داده بود و تامین رایگان تمام سیمان مورد نیاز برای بازسازی این مناطق را عهده دار شده بود.

 

همچنین چهارشنبه گذشته نیز بنیاد مستضعفان با اعزام بسته‌های غذایی و آب آشامیدنی به مناطق سیل زده جنوب استان کرمان اعزام اعلام کرد پس از شناسایی میزان دقیق خسارت‌های سیل به لوازم خانگی و منازل، این بنیاد برای جبران خسارت وارده به سیل‌زدگان جنوب کرمان مشارکت داشته باشد.