آغاز و افتتاح برزگترین پروژه محرومیت زدایی بنیادمستضعفان/ منصوری: 3 هزار میلیارد برای بهبود زیرساخت‌های مناطق محروم اختصاص یافته است
شنبه 11 بهمن 1399

معاون بنیاد مستضعفان جزئیاتی از تخصیص ۳ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در بزرگترین پروژه محرومیت زدایی این بنیاد را تشریح کرد.

صبح پنج شنبه با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و سید پرویز فتاح، عملیات اجرایی بزرگترین پروژه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش 3 هزار میلیارد تومان افتتاح شد.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم که به طور متمرکز در ستاد بنیاد مستضعفان برگزار شد، بزرگترین عملیات محرومیت زدایی در نقاط هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد در سراسر کشور آغاز شد و رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس بنیاد مستضعفان، با مسئولین استان های سیستان و بلوچستان، ایلام، هرمزگان و گلستان به طور مستقیم ارتباط برقرار کردند.

 

محسن منصوری در آیین افتتاح عملیات اجرایی بزرگترین پروژه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش 3 هزار میلیارد تومان، اظهار کرد: امروز بنیاد مستضعفان به یک سازمان بزرگ خدمت رسان در کشور تبدیل شده است و تعداد مناطق هدف طرح پیشرفت و آبادانی بنیاد مستضعفان از 12 منطقه در سال گذشته، به 28 منطقه در 18 استان افزایش یافته است که بر اساس دستور رئیس بنیاد قرار است تا پایان سال 1400 بنیاد مستضعفان در همه استان های کشور حداقل یک منطقه آبادانی و پیشرفت خواهد داشت.

 

مدیرعامل بنیاد علوی با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه های مردمی و جهادی در عملیات های محرومیت زدایی بنیاد گفت: ما در همه این استان ها حتی یک کارمند هم نداریم و تمام ماموریت ها توسط گروه های جهادی و مردمی انجام می شود که خروجی آن افزایش سرمایه اجتماعی بنیاد مستضعفان در سطح کشور است.

 

وی با اشاره به جزئیاتی از اعتبارات در نظر گرفته شده برای محرومیت زدایی در این مناطق افزود: در این عملیات 638 میلیارد تومان در حوزه راه و زیرساخت، بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه مسکن و خانه سازی، 551 میلیارد تومان در حوزه آموززش و بهداشت و 278 میلیارد تومان در حوزه فرهنگی، ورزشی و گردشگری اختصاص یافته است.

 

منصوری ادامه داد: علاوه بر این موارد نیز 269 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و 216 میلیارد تومان نیز در بخش تخصیص کمک های معیشتی اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به تاثیرات تخصیص این 3 هزار میلیارد تومان در مناطق محروم کشور گفت: با اجرایی شدن این پروژه محرومیت زدایی، بیش از 21 هزار خانه برای محرومین احداث خواهد شد؛ 51 مرکز سلامت ساخته و 82 مرکز تجهیز می شود؛ همچنین در حوزه آموزش نیز 1867 کلاس درس در قالب 538 مدرسه احداث می شود و 1260 کلاس درس نیز تجهیز خواهد شد.

 

وی ادامه داد: همچنین در این پروژه 548 کیلومتر راه در مناطق محروم احداث می شود و 184 زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی در مناطق محروم کشور ساخته خواهد شد.

 

منصوری خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد نیز 330 روستای محروم به آب آشامیدنی سالم متصل می شوند و اقدامات بزرگی در حوزه اشتغال این مناطق انجام خواهد گرفت.

 

به گفته مدیرعامل بنیاد علوی تا امروز 550 میلیارد تومان از این پروژه ها به صورت 100 درصد اجرا شده که امروز افتتاح می شود.

 

منصوری در پایان با اشاره به اینکه این موارد تنها بخشی از اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت زدایی است گفت: علاوه بر این، بنیاد مستضعفان به دنبال راه اندازی نهضت قرض الحسنه در کشور است و تا امروز بیش از 600 میلیارد تومان قرض الحسنه به محرومان پرداخت شده و برای امسال ظرفیتی بالغ بر 1000 میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه در بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده است.