بهره مندی 5760 نفر از ساکنان بخش آسفیج بهاباد از نعمت آب شرب
پنجشنبه 17 خرداد 1403

همزمان با پویش چهل خدمت علوی در چله خدمت، با افتتاح پروژه ای بزرگ «مجتمع آبرسانی امام علی(ع)»، 5760 نفر از ساکنان 44 روستای مناطق محروم آسفیج در شهرستان بهاباد استان یزد از نعمت آب شرب بهره مند شدند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستاهای بخش آسفیج شهرستان بهاباد در مراسمی با حضور استاندار یزد، فرماندار و سایر مسئولان استانی و محلی و با اعتباری بالغ بر 1050 میلیارد ریال آغاز شد.
پروژه ای بزرگ و حیات بخش که حدود یک دهه از کلنگ زنی آن می گذشت و به دلیل گستردگی و کوهستانی بودن منطقه و نیاز به اعتبار بسیار، روند اجرایی کندی را می گذراند اما با استقرار و حمایت بنیاد علوی در شهرستان بهاباد و با مشارکت سایر بخش ها سرانجام این طرح عظیم به بهره برداری رسید و بار سنگین کم آبی را از مردم این مناطق برداشت.
از جمله مشخصات این پروژه می توان از حفر و تجهیز چاه با دبی 16 لیتر در ثانیه، 78 کیلومتر خط انتقال، 28 کیلومتر شبکه توزیع داخلی و 23 باب مخزن نام برد.
در سال های اخیر روستاهای ساکن بخش آسفیج (از جمله مرکز) شهرستان بهاباد در استان یزد، در فصل تابستان بخشی از آب شرب و بهداشتی مورد نیاز خود را توسط تانکر و به صورت سهمیه بندی دریافت می کردند.

www.alavi-bonyad.com/12019