اعزام بیش از ۱۰۰ کادر درمان به مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد با حمایت بنیاد علوی
شنبه 29 اردیبهشت 1403

مسئول قرارگاه جهادی امام حسین(ع) گفت: کاروان تخصصی و فوق تخصصی سلامت این قرارگاه با حمایت بنیاد علوی جهت درمان رایگان مردم، از ۲۶ اردیبهشت در استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر شده است.

علی محمودی در گفت‌وگو با مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی گفت: در سومین دوره رویداد جهادی «برای ایران» بیش از ۱۰۰ کادر درمان به مدت 3 روز در ۴ بیمارستان و مرکز درمانی و ۳ شهرستان یاسوج، گچساران و دهدشت به ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی پرداختند .
وی گفت: کاروان سلامت قرارگاه جهادی امام حسین(ع) با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انواع خدمات تخصصی و فوق تخصصی شامل دندانپزشکی؛ جراحی آب مروارید چشم ،جراحی پلاستیک ترمیمی، جراحی شکاف کام و لب و زنان را به مراجعین ارائه می دهد.
محمودی خاطرنشان کرد: خدمات زنان شامل معاینه، مشاوره و غربالگری و تست پاپ اسمیر در نقاط محروم ۹ شهرستان استان است.
مسئول قرارگاه جهادی امام حسین(ع) افزود: گروه دندانپزشکی شهید طهرانی مقدم قرارگاه جهادی امام حسین(ع) متشکل از ۲۵ دندانپزشک در کلینیک تخصصی دانشکده دندانپزشکی یاسوج‌ جهت ارائه خدمات شامل: ترمیم، عصب کشی، پالپکتومی، پالپتومی، فیشور سیلانت، جرم گیری، فلوراید تراپی، معاینه، مشاوره و آموزش به جامعه هدف تحت پوشش مستقر شده اند.
محمودی این نکته را نیز یادآور شد که به جهت ضرورت و اهمیت پیگیری های پس از عمل جراحی و فرایند درمانی و با توجه به طولانی بودن پروسه درمان بعد از عمل جراحی بنابراین ارتباط و خدمات دهی گروه تخصصی و فوق تخصصی جراحی ابن سینا قرارگاه جهادی امام حسین(ع) با برخی بیماران تا چند مدت طول می کشد.
مسئول قرارگاه جهادی امام حسین(ع )همچنین افزود: این کاروان پزشکی روزهای سوم و چهارم خرداد ماه (پنج شنبه و جمعه هفته آینده) نیز در مراکز درمانی از قبل پیش بینی شده این استان برای درمان بیماران مستقر خواهند شد .
وی با اشاره به آغاز فعالیت این قرارگاه از سال ۱۳۹۷ گفت: این اردوی جهادی چهل و سومین اردوی جهادی قرارگاه جهادی امام حسین(ع) در مناطق محروم خواهد بود.

www.alavi-bonyad.com/11872