اجرای موفقیت آمیز اولین رویداد آموزشی مجریان و تسهیلگران جهادی بنیاد علوی 
جمعه 28 اردیبهشت 1403

اولین رویداد آموزشی مجریان و تسهیلگران جهادی بنیاد علوی، پس از یک هفته برگزاری در مجتمع فرهنگی – ورزشی امام خمینی (ره) در تهران به کار خود پایان داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ این رویداد آموزشی در روز نخست میزبان حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان، اعضا هیئت مدیره، معاونین و مدیران بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی بود.
محسن مردعلی جانشین مدیرعامل و معاون برنامه ریزی و تجهیز منابع بنیاد علوی پیشتر در گفت وگو با مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی، در باره اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد: تبیین فعالیت های توانمند سازی اقتصادی، سلامت، آموزش و مهارت، مفاهیم و مهارت های تسهیلگری، اخلاق اسلامی در کسب و کار، اصول و فنون مذاکره، آشنایی با سامانه ها و ابزار و تکنیک های تسهیلگری از سرفصل های مهم این دوره آموزشی است که با حضور اساتید برجسته و متخصص هر کدام از حوزه ها تدریس و آموزش داده می شود.
رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاحیه ضمن بیان نظرات خود در سخنانی به بیان انتظارات بنیاد از مجریان و تسهیلگران جهادی بنیاد علوی پرداخت.
دهقان همچنین گفت: مجریان و تسهیلگران جهادی بنیاد علوی باید ترجمان عینی و واقعی مطالبات رهبری در صحنه و عمل باشند.
وی تصریح کرد: باید به نحوی عمل نماییم که یک جریان هویت ساز باشیم، حضورمان باید حاوی پیام اثرگذار باشد آن طور که بگویند مجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، سفیران پیشرفت و آبادانی و سفیران توان بخشی، سفیران پیشرفت و بهبود سلامت هستند.
محمود عسگری آزاد سرپرست بنیاد علوی و عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان نیز در مراسم شروع به کار رویداد طی سخنانی از مجریان و تسهیلگران جهادی بنیاد علوی به عنوان پرچمداران حل مسئله ی اقتصاد توام با عدالت در مناطق هدف بنیاد علوی نام برد.
وی ضمن تشریح راهبردها و رویکردهای بنیاد علوی در دوره تحول اظهار کرد: بنیاد علوی در دوره تحول، سه رویکرد آموزش، سلامت و اقتصاد را مبنای فعالیت های خود در مناطق محروم قرار داده است.
همچنین معاونان و مدیران بنیاد علوی در روز نخست برگزاری رویداد به ارائه گزارشی از برنامه ها و راهبردهای بنیاد علوی در حوزه مدیریت خود شدند.
رئیس بنیاد مستضعفان و سرپرست بنیاد علوی در طول برگزاری رویداد با حضور در جمع مجریان و تسهیلگران جهادی ضمن بیان نقطه نظرات خود شنونده برنامه ها و دغدغه های آنها شدند .
حضور روانشناسان و متخصصان حوزه های تسهیلگری و برنامه های جانبی فرهنگی ورزشی نیز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این دوره آموزشی بود .
رونمایی از کتاب حیات (آئین نامه اجرایی حمایت یکپارچه اشتغال و تولید علوی) توسط رئیس بنیاد مستضعفان و بیان خاطرات دوران دفاع مقدس توسط سردار مرتضی قربانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس ، حضور امام جمعه لواسان ، فرمانده سپاه رودبارقصران، بیان معارف اهل بیت(ع) همزمان با دهه کرامت توسط حجت الاسلام حیدر مصلحی از جمله برنامه های حاشیه ای این رویداد بود.
مجموعه امام خمینی (ره) بنیاد علوی در ایام مختلف سال میزبان اردوهای دانش آموزی از مناطق محروم و برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی ورزشی شهر به ویژه همایش پیاده‌روی خانوادگی است .

www.alavi-bonyad.com/11848