رئیس بنیاد مستضعفان: باید بار سنگین فقر را از دوش هموطنانمان برداریم
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403

حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در اختتامیه اولین رویداد آموزشی مجریان و تسهیلگران جهادی بنیاد علوی با بیان اینکه می‌خواهیم بار سنگین فقر را از دوش هموطنان فقیر یا محروم برداریم، گفت: بنا داریم تا با مشارکت یکدیگر این اهداف را دنبال و پیاده سازی کنیم.
به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در آغاز سخنان خود در این رویداد که با حضور محمود عسگری آزاد رئیس هیئت مدیره و سرپرست بنیاد علوی، معاونین و مدیران بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: ما در جهت تحقق اهداف، بر نگاه و رویکردی که انتخاب کردیم پافشاری می کنیم .
دهقان در ادامه با بیان اینکه «ماموریت اصلی ابلاغ شده به ما و خواسته رهبری عزیزمان توانمند سازی محرومین، عمران، آبادانی، پیشرفت و آبادانی مناطق محروم است»، گفت: حرکت و پیشرفت در این مسیر و نتایج آن باید تحقق این ماموریت اصلی باشد.
وی خطاب به تسهیلگران و مجریان جهادی بنیاد علوی گفت: از همه‌ی شما می خواهم که این ماموریت و فعالیت را به عنوان یک انگیزه‌ی مشترک برای همه‌ در نظر بگیرید، این اقدام یک پیامد دارد و آن هم احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر و به تبع آن جامعه است.
وی گفت: اگر ما احساس مسئولیت و مالکیت نسبت به آنچه که به عنوان هدف و برنامه تعیین کرده‌ایم را پیدا کنیم، آنگاه انگیزه‌ی کار و فعالیت را خواهیم داشت و هیچ چیزی مانع حرکتمان در مسیر اجرای آن نخواهد شد. بنابراین، می‌خواهم تمامی ما به این صورت فکر کنیم که همه مالک این ایده هستیم و مسئول اجرای آن خواهیم بود.

دهقان همچنین درباره توانایی نه گفتن به برخی خواسته های نامعقول در مناطق هدف را مورد توجه قرار داد و گفت: لازم است بدانیم که همه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول نیستند یا قابلیت اجرا ندارند. مدیریت مناسب، شامل توانایی انتخاب “نه” صحیح است؛ زیرا همه‌چیز را می‌توانند بپذیرند، اما “نه” گفتن می‌تواند مسیر صحیح را حفظ کند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ادامه تصریح داشت: در این مسیر، لازم است یک تیم الماسی تشکیل دهیم که ارزش‌هایی چون گرانبها بودن، ارزشمند بودن و ریشه‌دار بودن در عمق طبیعت را در خود جای داده باشد.
به گفته وی ، تیم الماس ویژگی دیگری هم دارد، به شدت انسجام درونی دارد. اگر در میان اعضاء، فردی کاستی داشته باشد، بقیه آن کاستی‌ها را تکمیل و جبران می‌کنند. این تیم به شدت یک فضای آیینه‌وار دارد، به این معنا که پرتوهایی که در مسیر هدفشان به آن ها می‌تابد، را به نقطه‌ی درستی هدایت می‌کنند.
دهقان در پایان افزود: باید پیوندمان را با یکدیگر هر چه جلوتر می‌رویم، تحکیم بخشیم و بیشتر همیاری را در محدوده خودمان توسعه ‌دهیم. این کار را می‌توانیم با اتکاء به ظرفیت‌های خودمان و با ایمان، توکل و ان‌شاءالله توسل به خدا و ائمه طاهرین انجام دهیم.

www.alavi-bonyad.com/11825