مردم پایه بودن طرح های آبادانی و پیشرفت پیش نیاز تحقق عدالت اجتماعی
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اولین نشست از سلسله جلسات کارگاهی اقتصاد مردمی با موضوع «مردم پایه بودن طرح های آبادانی و پیشرفت در راستای تحقق عدالت اجتماعی» برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ حجت الاسلام محسن قنبریان استاد حوزه و دانشگاه در این نشست که به میزبانی مرکز طرح های پیشرفت و آبادانی مناطق محروم بنیاد علوی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان بنیاد علوی برگزار شد، در سخنانی به تبیین سه رویکرد «مالکیت عمومی»، «تسهیم در سهام» و «اجاره نفس» پرداخت.
وی ضمن ارائه راهکارهایی برای گسترش رویکرد مالکیت عمومی و تسهیم در سهام در مناطق محروم، استفاده بهینه از دانش بنیان ها و تعاونی ها را برای اجرای اقتصاد مردم پایه مورد توجه قرار داد .
در این نشست همچنین، نقش هم یاری و هم افزایی، پیوست مردم شناسی و فرهنگی در طراحی و اجرای طرح های آبادانی و پیشرفت و نیز ارزیابی و درس آموخته از شکست های قبلی در اتخاذ رویکردها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش: سلسله جلسات کارگاهی اقتصاد مردمی در راستای تدوین برنامه‌های آبادانی و پیشرفت مناطق محروم با هدف تبیین نقش مردم در ابعاد فرهنگی و اقتصادی الگوی پیشرفت منطقه‌ای توسط مرکز آبادانی و پیشرفت مناطق برگزار می شود.
یادآور می شود؛ برگزاری جلسات مختلف در حوزه و دانشگاه، استفاده از تجربیات استادان تراز انقلاب اسلامی، بهره گیری از تجربیات نهاد های مختلف، حضور کارشناسان متخصص در حوزه آبادانی و پیشرفت و بازدید های میدانی از جمله اقدامات مرکز طرح های پیشرفت و آبادانی مناطق محروم بنیاد علوی در راستای تدوین سند و الگو آبادانی و پیشرفت مناطق محروم است.

www.alavi-bonyad.com/11797