بنیاد مستضعفان 100 میلیارد ریال جهت اشتغال پایدار در دیشموک اختصاص داد
یکشنبه 10 دی 1402

با هدف ایجاد اشتغال پایدار، بنیاد علوی 100 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان حوزه زنبورداری و گیاهان دارویی دیشموک اختصاص داد .

مدیرعامل شرکت زرفام کیش در مصاحبه با مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی گفت: 100 میلیارد ریال تسهیلات جهت اشتغال پایدار جهت ترویج و توسعه طرح زنبورداری و گیاهان دارویی در شهرستان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.

مسعود پناهی با اشاره به بازدید از طرح های اشتغالزایی و پروژه زنبورداری بنیاد علوی در بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت: برای اشتغالزایی در این حوزه مبلغ 50 میلیارد ریال به عنوان تسهیلات در نظر گرفته شده که قرار است از منابع تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ هم مبلغی قریب به 50 میلیارد ریال یعنی 100 میلیارد ریال اختصاص یابد.

وی افزود: بیش از 200 نفر در حوزه زنبورداری و قریب به 400 نفر مربوطه به طرح گیاهان دارویی در شهرستان کهگیلویه و بویر احمد مشغول به کار شدند.

به گفته پناهی، منطقه دیشموک دارای ظرفیت‌های فراوان در زمینه گیاهان دارویی و زنبورداری است و بنیاد مستضعفان در این منطقه مساعدت های خوبی انجام و برنامه ریزی هایی انجام داده تا ظرفیت‌ها به منصه ظهور گذاشته شود.

پناهی افزود: مهم ترین مقوله بنیاد مستضعفان در دیشموک ایجاد اشتغال پایدار برای مردم این منطقه است که در دو بخش زنبورداری و گیاهان دارویی کارهای بسیار خوبی انجام شد.

مدیرعامل شرکت زرفام کیش تصریح کرد: برنامه بنیاد علوی ایجاد اشتغال پایدار در تمام روستاها می باشد و امید می‌رود با همکاری مردم و حمایت شرکت زرفام کیشِ بنیاد علوی این امر محقق گردد.

وی تصریح کرد: پروژه زنبورداری بخش دیشموک با اعتبار 16.5 میلیارد تومان در سال 1401 و 1402 اجرا شده و 250 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال و توسعه اشتغال شده است و عملکرد تولید عسل 50 درصد افزایش پیدا کرد.