معاون بنیاد مستضعفان در سفر به گیلان/ محرومیت زدایی باید به یک گفتمان تبدیل شود
چهارشنبه 8 آذر 1402

معاون بنیاد مستضعفان با بیان اینکه محرومیت زدایی باید به یک گفتمان تبدیل شود، بر حضور مردم و گروه های مردمی در پیشبرد مسایل، توانمند سازی محرومان و رفع محرومیت ها تاکید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی، وحید خاوه ای در دومین روز از سفر به استان های اردبیل و گیلان در نشست شورای پیشرفت و آبادانی شهرستان شفت با حضور فرماندار، نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان گزارشی از اقدامات بنیاد علوی در این منطقه را ارائه کرد.

وی در ادامه از بنیاد علوی به عنوان نهاد پشتیبان و حامی گروه های مردمی فعال و دغدغه مند در جهت توانمند سازی و محرومیت زدایی نام برد و افزود: اقدامات بنیاد علوی در هر منطقه ای با همفکری، تعامل و گفت و گوی گروه های مردمی و دغدغه مند پیش خواهد رفت.

مدیرعامل بنیاد علوی در عین حال گفت: طرح های آبادانی و پیشرفت که توسط بنیاد علوی اجرا می شود، به برنامه میان مدت و نگاه جدی گروه های مردمی و جهادی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات باید ریشه‌ای حل شود، افزود: تقویت گروه‌های جهادی و مردمی در راستای محرومیت زدایی و حل مشکلات در اولویت قرار دارد.

مهدی نقدی فرماندار شهرستان شفت نیز در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مستضعفان در جهت کمک به اشتغالزایی و توانمند سازی محرومان، با توجه به محدودیت های بودجه این شهرستان از بنیاد علوی خواست تا نگاه ویژه ای به این منطقه محروم داشته باشد.

در ادامه خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت با بر شمردن خدمات قابل توجه بنیاد علوی در این شهرستان از اقدامات و تلاش های انجام شده تقدیر کرد و افزود: بنیاد علوی با انجام اقدامات متعدد در سراسر کشور، امید را در دل مردم زنده می کند.

بهروزی فر تصریح کرد: مجموعه بنیاد مستضعفان با توجه به ماموریت هایی که برعهده دارد، عملکرد قابل قبول و رضایت بخشی را در شهرستان شفت و فومن داشته است.

یادآور می شود: ترمیم راه های روستایی، توجه به مشکلات دامداران و کشاورزان، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه در شهرستان، توجه اساسی به مسائل آموزشی، فرهنگی و پرورشی نوجوانان و‌ جوانان، توسعه اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار و ایجاد و تقویت مشاغل خرد خانگی از مسائل مطرح شده در این نشست بود.

مدیرعامل بنیاد علوی و هیات همراه همچنین در منزل شهید اسماعیل بلورین در روستای گنجار شهرستان شفت حضور یافتند و یاد و خاطره این شهید عزیز را گرامی داشتند.

وی در این دیدار با بیان اینکه خانواده شهدا، مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند، افزود: خانواده شهیدان با اهدای بهترین عزیزان خود در راه دفاع از انقلاب و آرمان های امام و شهدا، کار عظیمی را انجام دادند.