با حمایت بنیاد مستضعفان؛ برای اولین بار دوره دوم متوسطه در جزیره لارک ایجاد شد
پنجشنبه 11 آبان 1402

بنیاد علوی با احداث 4 واحد پانسیون ویژه معلمان در جزیره لارک در سال ۱۴۰۲، برای اولین بار در تاریخ این جزیره مقطع تحصیلی دوره دوم متوسطه دخترانه و پسرانه را ایجاد کرد.

فاطمه نیکو دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در جزیره لارک در گفت وگو با مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ اظهار داشت: فقدان محلی برای استقرار معلّمان باعث شده بود تا آن ها رغبتی برای سفر به این جزیره و تدریس دوره دوم متوسطه نداشته باشند که با این اقدام به موقع بنیاد علوی، این عزیزان در مکانی مناسب مستقر می شوند.

وی عنوان کرد: اعتبار هزینه شده بنیاد علوی برای ساخت این اقامتگاه ها حدود ۴۰ میلیارد ریال است.

نیکو افزود: بنیاد علوی توسط شرکت اسکان ایران بازوی عمرانی خود، با ساخت اقامتگاه فرهنگیان در جزیره لارک توانست محل استقرار مناسبی برای معلمانی که نمی توانستند در جزیره مستقر شوند احداث کند.

به گفته وی، بزرگترین مشکل جوانان برای ادامه تحصیل، وضعیت تردد بود که موجب ترک تحصیل اغلب آنان به دلیل عدم توانایی مالی می شد، همچنین تعداد کمی از آن ها برای تحصیل به جزیره قشم می رفتند، که با این اقدام بنیاد علوی امید به تحصیل در میان این گروه سنی بسیار زیاد شده است.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در جزیره لارک افزود: همچنین آموزش و پرورش به عنوان طرف تفاهمنامه فیمابین با بنیاد علوی، هماهنگی های لازم را جهت اخذ مجوز دوره متوسطه و مشخص کردن معلمان برای تدریس دانش آموزان جزیره انجام داده است.

www.alavi-bonyad.com/10166