گام جهادی بنیاد مستضعفان در بهبود سطح سلامت محرومین مناطق هدف/ انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج جامعه پزشکی
سه شنبه 28 مرداد 1399

صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد علوی و بسیج جامعه پزشکی با هدف تحقق سیاست های کلی سلامت و جمعیت کشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برای مناطق محروم هدف بنیاد مستضعفان منعقد شد.

صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد علوی و بسیج جامعه پزشکی با هدف تحقق سیاست های کلی سلامت و جمعیت کشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برای مناطق محروم هدف بنیاد مستضعفان منعقد شد.


به موجب این تفاهم نامه سازمان بسیج جامعه پزشکی در قالب اعزام گروه های جهادی اقدام به ارائه خدمات بهداشتی، پیشگیری، مشاوره، ارتقا سلامت و درمان در نقاط هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان می‌نماید.

به گزارش روابط عمومی، در این جلسه که به میزبانی بنیاد علوی برگزار شد، مهندس منصوری معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی گفت: با ابلاغیه رهبرمعظم انقلاب و تاکیدات ایشان به بنیاد مستضعفان مسیر حرکت بنیاد شتاب بالایی گرفت که محوری ترین آن توانمندسازی محرومین است. از سوی دیگر ایشان تاکید فرمودند که باید از کارهای موردی، ناپایدارو خیریه ای جز در موارد خاص پرهیز نمود.


منصوری با بیان تاکید رهبر انقلاب نسبت به تحقق الگوی جامع آبادانی و پیشرفت مناطق با تکیه بر مدل قلعه گنج، افزود: باید ضمن تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف اقدامات قبلی، در مجموع اقدامات محرومیت‌زدایی بنیاد توسعه پیدا کند.


معاون بنیاد مستضعفان در تشریح ابعاد طرح آبادانی و پیشرفت نیز گفت: جامع بودن طرح بنیاد ابعاد وعرصه های مختلفی دارد که حوزه های عمرانی و آبادانی یک حوزه می باشد، عرصه سلامت حوزه مهم بعدی و همچنین حوزه های دیگر آموزشی و تربیت، اقتصادی، فرهنگی واجتماعی را نیز شامل می شود. در مجموع نیازهای منطقه شناسایی و کمک شود تا این نیاز ها برطرف شود.

ایشان افزود: مجموعه بنیاد مستضعفان دو بال دارد یک بال اقتصادی که همان مجموعه شرکت های بنیاد هستند و دیگری بال اجتماعی و محرومیت زدایی می باشد که همان بنیاد علوی است.


ایشان به شرایط نامطلوب بعضی از مناطق هدف درخصوص مسایل بهداشتی و سلامت نیز اشاره کرد و افزود: موضوع سلامت به جهت اینکه تاثیر مستقیم در زندگی مردم دارد، از حوزه‌های اصلی بنیاد در مناطق هدف می باشد.

دکتر شاهین محمد صادقی، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کل کشور نیز ضمن تشکر از اقدامات جهادی بنیاد مستضعفان در پیشرفت و آبادانی مناطق گفت: بنیاد مستضعفان خوشبختانه با اجرای سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری زحمات زیادی در رفع محرومیت از مناطق دورافتاده کشیده است.


ایشان در ادامه با بیان اینکه اصل قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران خود مردم هستند، افزود: خدمت به قشر محروم مانگار خواهد بود و فلسفه وجودی بنیاد هم همین می باشد. محمدصادقی در خصوص ماموریت بسیج جامعه پزشکی نیز گفت: بسیج جامعه پزشکی بطور کلی از بعد خدمت رسانی دستگاهی است که اقدامات و خدمات خود را در خدمت انقلاب اسلامی و مردم انجام می دهد، البته این اقدامات به نسبت در مناطق محروم اولی تر نیز می‌باشد.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: در حوزه محرومیت‌زدایی ما به شکل های مختلف در مناطق محروم خدمات رسانی داشته‌ایم. گروههای جهادی بصورت تخصصی و موردی درمناطق مختلف کشور حضور پیدا می‌کنند. همچنین ایجاد بیمارستان های صحرایی برای مدت محدود و نهایتاً شکل ماندگار وپایدارآن، از خدمات این سازمان در مناطق محروم کشور می‌باشد. ایشان در پایان این تفاهم‌نامه را آغاز باب جدیدی از تعاملات میان بخش های مختلف کشور در حوزه محرومیت زدایی دانست و گفت: این تفاهم نامه بین بسیج جامعه پزشکی به نمایندگی از بسیج کشور و بنیاد علوی به نمایندگی از بنیاد مستضعفان انجام می شود که امیدواریم برای اقدامات و قدم های بعدی در حوزه سلامت نمونه‌ایی موفق باشد.