رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه سفر به آذربایجان غربی خبر داد: تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی از «تکاب و شاهین دژ»
سه شنبه 16 خرداد 1402

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به آذربایجان غربی و شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب، از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی از این ۲ شهرستان خبر داد

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، «سید پرویز فتاح » در ادامه سفر به آذربایجان غربی از تخصیص 50 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای کمک به شهرستان تکاب خبر داد و گفت: با توجه به نیاز این شهرستان، بنیاد مستضعفان ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و آبادانی در این شهرستان اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، بنیاد مستضعفان ۱۰ میلیارد تومان دیگر برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار این شهرستان قرار می‌دهد.

بر اساس اعلام رئیس بنیاد مستضعفان، در این سفر، بنیاد مستضعفان ۵ میلیارد تومان برای پاسخگویی به‌مراجعان موردی بهزیستی و ۵ میلیارد تومان به کمیته امداد این شهرستان اختصاص داد.

وی با‌ بیان اینکه بنیاد در این شهرستان ۲۵۰۰ بسته معیشتی و حمایتی توزیع کرده است، افزود: ما در حوزه ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه نیز در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال و معیشت به محرومان این شهرستان ارائه دادیم.

فتاح با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در حوزه محرومیت‌زدایی اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در احداث ۱۸۱ واحد مسکن محرومان در شهرستان تکاب مشارکت دارد که درحال حاضر این واحدها در حال تکمیل است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت کمک به تامین مسکن خانواده‌های محروم این شهرستان، از اضافه شدن ۱۱۳ واحد مسکونی به سهمیه مسکن محرومین این شهرستان خبر داد

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، این بنیاد در حوزه تعمیر، ساخت و تجهیز مدارس و همچنین احداث زمین‌چمن مصنوعی و آبرسانی به روستاها نیز اقداماتی داشته است.

 

اختصاص 50 میلیارد تومان به شهرستان شاهین دژ
رئیس بنیاد مسستضفان همچنین در پایان جلسه شورای اداری شاهین دژ در جمع استاندار و نمایندگان و ائمه جمعه این شهرستان اظهار کرد: در جلسه امروز مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای شهرستان شاهین‌دژ تصویب شد و با توجه به درخواست‌های ارائه شده از سوی مسئولان، بنیاد آماده سرمایه گذاری‌های اقتصادی نیز در این منطقه است.

فتاح در حوزه اقدامات اجتماعی بنیاد در این شهرستان نیز با اشاره به مشارکت بنیاد مستضعفان در طرح مسکن محرومان شاهین‌دژ گفت: براساس گزارش ارائه شده  ۱۶۰ واحد توسط بنیاد مسکن آغاز شده و امیدواریم با تسریع در انجام عملیات عمرانی، بتوانند احداث این واحدها را تا پایان سال به اتمام برسانند.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان به صورت رایگان میلگرد و سیمان این واحدها را تامین می‌کند، از تخصیص سهمیه جدید ۱۴ واحدی به خانواده های دارای دو معلول به بالا در این شهرستان خبر داد و افزود: علاوه بر این در سفر امروز، مبلغ ۵ میلیارد تومان برای اقدامات جاری و کمک های موردی به بهزیستی و ۵ میلیارد تومان نیز برای کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفتیم.

فتاح با اعلام خبر تخصیص ۳۰ میلیارد تومانی بنیاد برای اجرای پروژه های آبادانی و محرومیت‌زدایی این منطقه گفت: همچنین ۲ دستگاه آمبولانس از سوی بنیاد مستضعفان برای ۲ شهرستان شاهین دژ و تکاب تهیه شده که به زودی تحویل سیستم بهداشت و درمان این شهرستان‌ها می‌شود.

/www.alavi-bonyad.com/7936