فتاح در سفر به ارومیه اعلام کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان خدمات محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در آذربایجان غربی طی سال ۱۴۰۱
شنبه 13 خرداد 1402

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به برخی اقدامات این بنیاد در حوزه محرومیت‌زدایی از آذربایجان غربی گفت: بنیاد علاوه بر ۱۵۰ میلیارد تومان سیمان و میلگرد رایگان برای بازسازی منازل آسیب‌دیده در زلزله خوی، ۳۵۰ میلیارد تومان خدمات محرومیت‌زدایی را به خانواده‌های محروم آذربایجان غربی ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، «سید پرویز فتاح» در حاشیه سفر به استان آذربایجان غربی گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده خوی، در احداث نزدیک به ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان آذربایجان غربی در قالب تفاهم‌نامه‌های جداگانه با کمیته امداد، بنیاد مسکن و بهزیستی با هدف خانه‌دار شدن خانواده‌های چندمعلول و محروم مشارکت دارد که تا امروز ۶۴۵ واحد تکمیل و تحویل شده است.

وی با بیان اینکه سه شهرستان چالدران، تکاب و سردشت جزو مناطق هدف طرح آبادانی و محرومیت‌زدایی بنیاد محسوب می شوند، گفت: بنیاد مستضعفان در این سه  شهرستان ۱۳۹ پروژه در دست اجرا دارد و تلاش داریم تا با تکمیل این طرح‌ها، چهره این مناطق تغییر کند.

فتاح در ادامه از توزیع بیش از ۱۶۴ هزار بسته حمایتی در قالب بسته‌های معیشتی، بسته‌های سلامت مادران، بسته‌های لبنی و بسته‌های حمایت از خانواده‌های پرنوزاد به همت بنیاد مستضعفان در استان آذربایجان غربی خبر داد.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با اشاره به خرید لوله خط انتقال ۲۴ کیلومتری آب‌ِشرب شهیدشبان در بخش انزل ارومیه توسط این بنیاد گفت: این طرح آب‌رسانی، دسترسی به آبِ شرب سالم برای ساکنان ۳۳ روستا با جمعیتی بالغ بر ۸۶۰۰ خانواده در بخش انزل را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک مرکز دیالیز در ارومیه با حمایت ۲۰ میلیارد تومانی بنیاد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده ، گفت: علاوه بر این موارد، در سال ۱۴۰۱، بنیاد مستضعفان در تامین هزینه تجهیز و تکمیل یک مرکز دیالیز در سلماس به میزان ۱۰ میلیارد تومان مشارکت کرده است و ان‌شاءالله به زودی این مرکز افتتاح خواهد شد و در خدمت مردم این منطقه قرار خواهد گرفت.

فتاح افزود: بنیاد مستضعفان علاوه بر اقدامات حوزه محرومیت‌زدایی در این استان، یک پروژه اقتصادی در حوزه صنایع غذایی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان را تکمیل و به اتمام رساند.

www.alavi-bonyad.com/7847