بهاباد هدف تحقق الگوی جامعه آبادانی و پیشرفت
شنبه 25 مرداد 1399

محسن منصوری با اشاره به اینکه شهرستان بهاباد در استان یزد مورد هدف تحقق الگوی جامعه آبادانی و پیشرفت قرار گرفته است گفت: بنیاد مستضعفان یک ماموریت جدید دارد که منطقه محروم شناسایی شود و تارفع محرومیت در منطقه در کنار دولت باشد و همکاری کند.

به گزارش روابط عمومی بنیادعلوی: محسن منصوری معاون بنیاد مستضعفان در سفر یک روزه خود به استان یزد بابیان اینکه یک سری تکالیف جدید از سوی مقام معظم رهبری برای بنیاد مستضعفان مشخص شده است گفت: محوری ترین مسئله به عنوان ماموریت این بنیاد که حضرت آقا مشخص فرموده اند، تواندمند سازی محرومین است و باید از کار های موردی و خیریه ای پرهیزکرد.
معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه این بنیاد مستقیم زیر نظر رهبری اداره میشود افزود: ایشان توانمند سازی محرومین را تعبیر کردند و بیان داشتند که یکی از راهبرد های اصلی در این جهت تحقق الگوی جامع آبدانی و پیشرفت مناطق با توجه به مدل قلعه گنج که باید نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف آن هم برطرف کنید و این مدل را هم توسعه دهید.

مدیرعامل بنیاد علوی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری یکی از وظایف مهم ما در مجموعه بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی توانمند سازی محرومین با تحقق الگوی جامعه آبادانی و پیشرفت است. این واژه جامعه هم ابعاد مختلفی دارد که حوزه های عمرانی که نازل ترین سطح است تا در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت را شامل می شود.
منصوری هدف استان و ماموریت بنیاد مستضعفان را در این موارد یکی دانست و گفت: ما در این بحث یک تلاقی مامورتی داریم که به هم افزایی جهت محرومیت زدایی مناطق هدف کمک می کند تا سرعت پیدا کند.
معاون بنیاد مستضعفان بیان داشت: ما در استان یزد تا به حال منطقه ای را انتخاب نکرده بودیم با مشورت و نظر استاندار محترم و دیگر دوستان بهاباد به عنوان منطقه هدف انتخاب شد.
محسن منصوری عنوان کرد: بنیاد از قبل هم کارهایی را انجام داده است که بخشی از آن هم در استان یزد انجام گرفته است که عمده آن از جنس مستمر و توسعه ای نبوده و کارها به صورت پروژه ای انجام میگرفت که در بحث کرونا مبلغی بالغ بر 14 میلیاد تومن به صورت طرق مختلف و نهادهای اجرایی به استان یزد و کمک به رفع سوء کودکان و مادران باردار و پروژه هایی مانند توزیع البسه، هدایای مقام معظم رهبری و کمک در ساخت مدارس و احداث مکان های ورزشی، تحصیلات اشتغال زایی و … کار هایی بوده است که به صورت موردی در منطقه بهاباد صورت گرفته است .
منصوری مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری به ماموریت جدید بنیاد مستضعفان گفت: ما باید در منطقه محروم مستقر شویم و خیمهای برپا کنیم نیاز های منطقه شناسایی و کمک شود تا این نیاز ها برطرف شود.
معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به این که ما خودرا مسئول یک پروژه نمیدانیم بلکه کمک کار دولت تا رفع محرومیت هستیم گفت: در این برنامه ها بار اصلی را دولت بر دوش میکشد و ما پشتیبان و حامی دولت هستیم و باید توجه داشت که گره گشایی از بحث عمرانی زمان بر است و ممکن است چند سالی طول بکشد.
محسن منصوری در ادامه گفت: کشور در مقایسه با 15 سال پیش امروزه در زمینه های مختلف محرومیت زدایی پیشرفت خیلی خوبی داشته است ولی هنوز در مناطق محروم کار هست و به این معنی نیست که چون کار پیشرفت خوبی داشته دیگر در این مناطق مشکلی وجود ندارد.
معاون بنیاد مستضفعان در پایان با اشاره به شرایط کنونی کشور و تحریم ها خاطرنشان کرد: شهرستان ها را باید اقتصادی اداره کرد بر پایه اشتغال و ایجاد شغل و برپایه چرخش تولید اداره شود و مناطقی مثل یزد که استعداد در آن فوران میکند باید در این حوزه ها سرمایه گذاری شود و چند سال دیگر همین نخبگان شهر خود را اداره میکنند ما آمادگی داریم در چندد روز آینده کار خود را شروع و یک مبلغی را به عنوان تحصیلات قرض الحسنه به شهرستان بهاباد تخصیص دهیم.
و در پایان این دیدار تفاهم نامه ای بین محمد علی طالبی استاندار یزد و محسن منصوری معاون بنیاد مستضعفان و مدیر عامل بنیاد علوی در جهت کمک به محرومیت زدایی و سرمایه گذاری در شهرستان بهاباد امضا شد.