توسط بنیاد مستضعفان در لرستان صورت گرفت؛ تخصیص ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت‌زدایی/ ساخت ۲۶۰۰ واحد مسکونی برای محرومان 
دوشنبه 1 خرداد 1402

 رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه سفر یک روزه به لرستان، اقدامات محرومیت زدایی بنیاد برای این استان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، «سید پرویز فتاح» در حاشیه افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی خرم‌آباد در جلسه با استاندار لرستان، نماینده ولی فقیه و تعدادی از مسولان این استان، با اشاره به برخی از اقدامات بنیاد در حوزه محرومیت‌زدایی اظهار کرد: بنیاد براساس  تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی در ساخت ۴۸ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های محروم و خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر مشارکت دارد که از این میان سهم استان لرستان، بیش از ۲۶۰۰ واحد است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: درحال حاضر حدود ۵۰ درصد این واحدها احداث شده و ان‌شاءالله مابقی واحدها نیز تا پایان سال تکمیل و تحویل خواهد شد.
وی با اعلام خبر توزیع بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی طی سال گذشته میان خانواده‌های محروم لرستانی گفت: علاوه بر این موارد ما ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه را در استان لرستان طی سال گذشته پرداخت شد.

فتاح با بیان اینکه این بنیاد ۳۶۵ میلیارد تومان را برای برنامه‌های محرومیت‌زدایی در لرستان طی سال گذشته هزینه کرده است، گفت: ۲ منطقه الیگودرز و کوهدشت جزو مناطق هدف طرح محرومیت‌زدایی بنیاد در لرستان هستند و بنیاد در سال گذشته طرح‌های محرومیت‌زدایی با اعتباری معادل ۵۰ میلیارد تومان را در الیگودرز و ۲۵ میلیارد تومان را در کوهدشت اجرا کرده است.

فتاح اضافه کرد: بنیاد برای سال جاری نیز در راستای اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی در هریک از شهرستان‌های الیگودرز و کوهدشت ۵۰ میلیارد تومان به‌مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده است.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، این بنیاد برای سال ۱۴۰۱ نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات قرض‌الحسنه را برای کمک به محرومان استان لرستان تخصیص داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد ما برای کمک به معیشت محرومان و پاسخ به مراجعات موردی در استان، ۱۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و ۱۰ میلیارد تومان به بهزیستی پرداخت می‌کند.

www.alavi-bonyad.com/7731