فتاح در سفر به قم خبر داد/تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای حمایت از نیازمندان قم
پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به استان قم و دیدار با استاندار این استان، مصوباتی برای کمک به خانه‌دار شدن و حمایت از محرومان قم داشت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، سید پرویز فتاح در سفر به استان قم در دیدار با استاندار این استان، ضمن تشریح برخی اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه رفع محرومیت در کشور اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع مسکن برای اقشار مختلف و بخصوص محرومان، بنیاد با انعقاد تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای، احداث بیش از ۴۸ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای چندمعلول، مددجویان کمیته امداد و همچنین محرومان فاقد پوشش حمایتی را منعقد کرده است و درحال حاضر احداث این واحدها در سراسر کشور آغاز شده و برخی نیز تکمیل و واگذار شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: در این میان سهم استان قم بیش از ۲۵۰ واحد است که تا امروز بیش از ۵۰ درصد این واحدها تکمیل شده و در صورت اتمام ساخت این واحدها، بنیاد آمادگی دارد تا برای ساخت واحدهایی بیشتر در قالب تفاهم‌نامه‌هایی جدید مشارکت کند.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۲ میلیون‌ بسته معیشتی طی سال گذشته در مناطق محروم کشور به همت بنیاد مستضعفان گفت: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند و محروم استان قم توزیع شده است.

به گفته فتاح، بنیاد مستضعفان علاوه بر این اقدامات، ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه را در سال گذشته برای محرومان قم تخصیص داده بود که این رقم برای سال جاری به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس بنیاد مستضعفان در واکنش به ارائه گزارش مسؤلان استان قم مبنی بر نیاز محلات حاشیه‌ای و محروم این شهر به حمایت‌های بنیاد، از اجرای برنامه‌های آبادانی از جمله نوسازی مدارس، اصلاح معابر و …، بر اساس نیاز این محلات طی ۶ ماه آینده خبر داد.

وی در ادامه با اعلام خبر کمک ۳۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای اجرای پروژه‌های عمرانی و آبادانی در مناطق محروم قم گفت: در این سفر علاوه بر موارد قبلی، با توجه به نیاز خانواده‌های محروم به حمایت‌های معیشتی و موردی، ۲۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و بهزیستی استان قم (هریک ۱۰ میلیارد تومان) تخصیص داده شد تا برای ارائه کمک‌های معیشتی و مراجعات موردی نیازمندان هزینه شود.

www.alavi-bonyad.com/7716