اعطای 60 میلیارد تومان اعتبار به 300 طرح دانش بنیان در استان همدان
دوشنبه 11 اردیبهشت 1402

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت منطقه بنیاد علوی در قهاوند همدان، از تخصیص 60 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از 300 طرح دانش بنیان توسط بنیادعلوی در سال 1401 و با همکاری پارک علم و فناوری همدان در این منطقه خبر داد.

« مرتضی هوشیار» در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد علوی ، همچنین گفت: اختصاص 400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی با هدف توانمندسازی از دیگر اقدامات بنیاد در منطقه قهاوند استان همدان بوده است که تاکنون حدود 50 درصد آن محقق شده و مابقی نیز انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده محقق شود.

وی ارائه آموزش های لازم برای توانمند سازی محرومان، حضور در نماشگاه های متعدد، ارتباط با بازاریان و تجار و شرکت های عرضه کننده محصولات را با هدف بازاریابی محصولات از دیگر برنامه های بنیاد در یک سال اخیر عنوان کرد.

هوشیار با تاکید براینکه بنیاد علوی برای توانمند سازی محرومان از مشارکت گروه های مردمی و جهادی و خیرین نیز بهره می برد، افزود: تقویت کار جمعی با حضور گروه های مردمی در حوزه های اشتغال، مسکن ، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و سلامت از برنامه های نهاد آبادانی و پیشرفت طی یک سال اخیر در استان به ویژه در منطقه کمتر برخوردار قهاوند بوده است .

وی این نکته را نیز گفت: هم اکنون دربرخی روستاهای قهاوند که مردم به دلیل خشکسالی از کار کشاورزی باز مانده اند، کارگاه های تولید پوشاک فعال شده است، به عنوان مثال در روستای یسرلو و برخی روستاها در حال حاضر 40 کارگاه تولید پوشاک با اشتغال 200 نفر فعال است.

هوشیار در ادامه به تدارک طرح ویژه در شهرستان های فامنین و قهاوند در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این طرح که با مشارکت گروه های مردمی، خیرین و گروه های جهادی اجرا می شود، به افرادی که توانایی دریافت تسهیلات ندارند، کمک های بلاعوض جهت ساخت مسکن تعلق می گیرد.

وی از همدان به عنوان پایلوت تامین مسکن محرومان به صورت جهادی و مردمی نام برد و گفت: بنیادمستضعفان تاکنون طبق تفاهمنامه های مختلف با نهادهای دیگر 100 میلیارد تومان کمک بلاعوض به محرومان فاقد مسکن اعطا شده است .

www.alavi-bonyad.com/7375