در سفر مدیرعامل بنیاد علوی/بازدید و افتتاح 8 پروژه در شهرستان ملکشاهی
دوشنبه 26 دی 1401

بازدید از چند پروژه عمرانی و بهداشتی، اشتغالزایی، کشاورزی و افتتاح چند طرح تکمیل شده از برنامه‌های سفر مدیرعامل بنیاد علوی به شهرستان ملکشاهی در سفر یک روزه به استان ایلام است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، «وحید خاوه ای» در ابتدای سفر از اراضی شرب روستاهای بخش گچی شامل 9 روستا بازدید کرد. بنیاد علوی تاکنون بمنظور آبرسانی این اراضی 2.250 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است .

افتتاح مسکن محرومان یکی دیگر از برنامه‌های سفر خاو ای به ملکشاهی بود، در این منطقه در حال حاضر 200 واحد مسکونی با حمایت بنیاد علوی در حال ساخت و بهره‌برداری است که تاکنون از این تعداد 40 واحد مسکونی تحویل مردم شده است.

مدیرعامل بنیاد علوی همچنین از بیمارستان 64 تختخوابی شهدای ملکشاهی بازدید کرد. هم اکنون فاز نخست این بیمارستان به پایان رسیده و فاز دوم در حال انجام است. پروژه با مشارکت استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد علوی در حال انجام است و پیش‌بینی می شود سال آینده به بهره‌برداری برسد.

بازدید از چند پروژه اشتغالزایی شامل باغات پرورش زنبور عسل، کارگاه مبلمان‌سازی خانگی در سطح شهرستان و واحد خیاطی از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل بنیاد علوی به این شهر است.

خاوه ای همچنین از پروژه سد زیرزمینی روستاهای خوشادول با هدف تبدیل کشت دیمی به آبی بازدید کرد، در این پروژه قرار است 260 هکتار از زمین‌های کشاورزی با اعتبار 12.5 میلیارد تومانی به کشت آبی تبدیل شود. این پروژه با مشارکت بنیاد علوی، وزارت جهاد کشاورزی، قرارداد سازندگی سپاه و منابع طبیعی در حال انجام است و در حال حاضر اجرای بند انحرافی سد زیرزمینی اتمام یافته و 7 کیلومتر لوله‌گذاری نیز در حال اجرا است. اشتغالزایی، مهاجرت معکوس و ارزش افزوده از جمله اهداف این پروژه به شمار می آید.

دیدار با استاندار و مدیران کل استان و گفت وگو در خصوص اقدامات بنیاد علوی در ملکشاهی و هلیلان از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

www.alavi-bonyad.com/6504/