کلنگ احداث دو واحد آموزشی در استان البرز بر زمین زده شد
شنبه 1 بهمن 1401
در آیینی با حضور «وحید خاوه ای» مدیرعامل بنیاد علوی و «حمیدرضا خان محمدی» رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور، « مهدی هاتف» مدیرعامل شرکت اسکان ایران و برخی مسئولان استان البرز ، کلنگ احداث دو واحد آموزشی 12 کلاسه در شهرستان فردیس بر زمین زده شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، با آغاز ساخت این دو واحد آموزشی که قرار است سال تحصیلی آینده به بهره برداری برسد، عملیات اجرایی مشارکت بنیاد در تکمیل و ساخت 600 کلاس درس به طور رسمی آغاز شد.
شهریورماه امسال بنیاد مستضعفان و وزارت آموزش و پرورش تفاهمنامه ای با هدف مشارکت درعمران و توسعه زیرساخت مدارس و امور حمایتی ، آموزشی ، فرهنگی را امضا کردند .
مشارکت 50 درصدی بنیاد در ساخت و تکمیل 600 کلاس درس در 100 مدرسه (تا سقف کمک بلاعوض حداکثر 290 میلیارد تومان) در 25 استان کشور ، مشارکت بنیاد تا سقف 30 میلیارد تومان در تعمیرات جزئی 1000 کلاس درس، تامین بخشی از سیمان به صورت رایگان و…بخشی از محورهای این تفاهمنامه است .
دو طرف همچنین شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه مشترک بنیاد و وزارت آموزش و پرورش را با هدف همکاری در تأمین فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد برای دانش آموزان در جهت گسترش عدالت آموزشی در مناطق هدف بنیاد علوی و سایر مناطق محروم کمتر توسعه یافته را در هفت ماده به امضا رساندند.
استان البرز با حدود 3 میلیون نفر یکی از استان های مهاجر پذیر و محروم کشور محسوب می شود.
https://www.alavi-bonyad.com/6499/