جزئیات بسته محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان برای استان گیلان
پنجشنبه 19 آبان 1401

رئیس بنیاد مستضعفان جزئیاتی از اقدامات بنیاد برای رفع محرومیت از مناطق محروم استان گیلان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی به نقل از بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در سفر به استان گیلان و در حاشیه بازدید از کارخانه تولید سیمان گیلان سبز با اشاره به برخی اقدامات بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت از مناطق محروم این استان اظهار کرد: این کارخانه سیمان طی سنوات گذشته با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در منطقه سیاهکل راه‌اندازی شد و با حمایت‌های صورت‌گرفته اخیر، مشکلات این کارخانه مرتفع و در چرخه سوددهی قرار گرفت.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد از محل درآمد این کارخانه، ۳۰ میلیارد تومان برای به سازی مسیرهای مواصلاتی این منطقه و ۳۰ میلیارد تومان نیز برای کمربندی دیلمان تخصیص یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تلاش‌های این بنیاد برای خانه‌دار شدن محرومان گفت: بنیاد در راستای تامین زمین برای احداث مسکن محرومان، ۱۰۰ هکتار زمین در ۴ منطقه گیلان، در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌دهد و این بنیاد علاوه بر آن نیز برای خانه‌دار شدن محرومان استان، احداث ۸۷۰ واحد مسکونی را در دست انجام دارد.

وی با بیان اینکه طی ۸ ماه گذشته و در ۲ نوبت، بیش از ۵۰ هزار بسته لبنی و معیشتی از سوی بنیاد مستضعفان میان خانواده‌های محروم و کم‌درآمد گیلانی توزیع شده است، افزود: ارزش این بسته‌های توزیع شده، ۲۸ میلیارد تومان بوده است.

فتاح با اشاره به بازگرداندن اسناد مالکیت زمین‌های غصب شده توسط خاندان پهلوی به مالکان اصلی آن گفت: واگذاری اسناد مالکیت این اراضی تحت عنوان اسناد علوی، طی سنوات قبل و با اذن مقام معظم رهبری به ساکنان این املاک آغاز شده و در این استان تاکنون حدود ۷ هزار سند از این املاک به صورت رایگان واگذار شده و تا پایان سال تعداد قابل توجهى اسناد دیگر نیز به مردم واگذار خواهد شد.

www.alavi-bonyad.com/5527/