بنیاد علوی ۹۶ پروژه عمرانی را در سروآباد در دست اجرا دارد
جمعه 13 آبان 1401

مدیرعامل بنیاد علوی می گوید: ۹۶ پروژه عمرانی و زیرساختی با اعتبار 7 میلیارد و 171 میلیون تومان در شهرستان سروآباد توسط این نهاد در دست اجرا است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی به نقل از ایرنا، «وحید خاوه ای» در جلسه بررسی طرح های بنیاد علوی استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه فعالیت بنیاد علوی در سروآباد از اول ۱۳۹۹ آغاز شده است، یشترین سهم استان از فعالیت بنیاد علوی را در حوزه ساخت مسکن محرومان عنوان کرد.

وی افزود: بنیاد علوی، ۸۹۲ واحد مسکن را برای محرومان در سروآباد احداث خواهد کرد که پروانه ساخت صادر شده است.

به گفته وی در کنار احداث این تعداد مسکن، ۱۲ میلیارد تومان هم برای تعمیر و تکمیل ۲۶۰ واحد مسکن مددجویان پرداخت شده است.

مدیرعامل بنیاد علوی به فعالیت این نهاد در حوزه اقتصادی و معیشتی پرداخت و گفت: بنیاد علوی اقدام به ساخت شبکه های اقتصادی در روستاها کرده و اکنون یک هزار و ۲۷۲ نفر در این شبکه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

خاوه ای یادآور شد: تسهیلات کلان به ۱۲ طرح بزرگ در شهرستان سروآباد با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار، برای ایجاد سردخانه، تولید ترشیجات و پرورش ماهی با مشارکت ارگان‌های مختلف پرداخت شده است.

تشکیل ۱۶ صندوق روستایی و اهدای ۱۸۱ فقره جهیزیه به زوج های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به ارزش چهار میلیارد تومان، از دیگر اقدامات انجام شده در سروآباد توسط بنیاد علوی است که وی به آن اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد علوی ادامه داد: در سروآباد مرحله پایدارسازی و مشارکت گروه های مردمی نیز نهادینه شده است و آمادگی داریم سال آینده طرح‌های خود را در راستای محرومیت زدایی در نقطه یا شهرستانی دیگر به انتخاب مسوولان استان شروع کنیم.

سروآباد در ۹۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.