برنامه ریزی بنیاد علوی برای ساخت 1200 واحد مسکونی در استان کردستان
جمعه 13 آبان 1401

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: این بنیاد تاکنون در شهرستان سروآباد استان کردستان ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است و تلاش می کنیم تا پایان سال به تعهدات خود عمل کنیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی به نقل از ایرنا، «وحید خاوه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شهرستان سروآباد، جهت ساخت حدود ۷۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و حتی افرادی که زیر پوشش نیستند، اقدام شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای محرومان مناطق مختلف استان کردستان توسط این بنیاد احداث می شود، افزود: در صورت نیمه تمام ماندن واحدها، تکمیل آن با کمک بنیاد مسکن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی برنامه اصلی بنیاد علوی را محرومیت زدایی، آبادانی و پیشرفت در مناطق هدف عنوان کرد و افزود: در شهرستان سروآباد مدتی است این بنیاد مستقر شده و با هماهنگی دستگاه های مختلف در حال اجرای طرح های زیرساختی، اشتغال، فرهنگی و سلامت هستیم.

خاوه ای با بیان اینکه برنامه جدی دیگر این نهاد، بحث اشتغال و توانمندسازی افراد با استفاده از مشاغل خرد و خانگی در روستاها است، اضافه کرد: در زمینه بوم گردی هم با استفاده از پرداخت تسهیلات و آموزش های لازم، برای ایجاد اشتغال روستاییان و توانمندی آنان اقدام کرده ایم.

مدیرعامل بنیاد علوی ادامه داد: اقدامات عمرانی اجرا شده شامل اجرای طرح هادی روستایی، احداث چمن، بهسازی راه روستایی، آب و فاضلاب، احداث و نوسازی مدارس و مبلمان خیابان ها است.