اردبیل میزبان هشتمین رویداد گنج/ برگزاری رویداد در 3 استان دیگر
یکشنبه 8 آبان 1401

مسئول مرکز حرکت های جهادی بنیاد علوی از برگزاری هشتمین رویداد گنج استان اردبیل با شعار « گنج واقعی شما هستید»، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، «مصطفی یخچالی» اظهار داشت: این رویداد به منظور شناسایی و حمایت از طرح‌های محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی با فراخوان «حمایت از طرح های مسئله محور»، برپا شد.


آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل، فرمانده سپاه استان، مدیران کل کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی و همچنین مسئول استانی جمعیت هلال احمر از جمله شرکت کنندگان در رویداد گنج استان اردبیل بودند.
یخچالی با بیان اینکه از مجموع 170 طرح رسیده به دبیرخانه بنیاد علوی، 105 طرح برای ارائه در رویداد گنج پذیرفته شدند، افزود: از این تعداد 50 طرح در حوزه اشتغالزایی است.
یخچالی تصریح کرد: طرح های ارائه شده که نشان از تخصصی شدن گروه های جهادی دارد، امکان رفع برخی مشکلات مردم در حوزه های مختلف اشتغالزایی، اقتصادی،عمرانی، آموزشی، بهداشت و سلامت و فرهنگی را دارد.


وی با اشاره بر اینکه در روز نخست برگزاری رویداد، 3 کارگاه آموزشی با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت، مسئله شناسی و اولویت بندی مسائل روستاها و مناطق کم برخوردار برگزار شد، افزود: در روز دوم نیز با حضور برخی مسئولان استانی و سه داور 15 طرح برگزیده به صورت حضوری ارائه شد.
یخچالی همچنین از برپایی رویداد گنج در استان زنجان طی امروز و فردا خبر داد و گفت: این رویداد روزهای یازدهم و دوازدهم در استان هرمزگان و نوزدهم و بیستم آبان ماه جاری در استان قم برگزار می شود.
یادآور می شود بنیاد علوی با تامین اعتبارات لازم بر حسب طرح‌های دارای قابلیت اجرا و پذیرفته شده، از گروه‌های جهادی حمایت می‌کند و نیازسنجی، توان اجرایی و سابقه خوب گروه‌های جهادی، از مولفه‌های انتخاب طرح‌ها است.


مهم‌ترین ثمره رویداد گنج بنیاد علوی شناسایی و حمایت از گروه‌های جهادی کارآمد و معرفی آنها به مسئولان است.
در رویداد «گنج»، گروه‌های جهادی به ارتباط با یکدیگر و ارتباط گروه‌ها با دستگاه‌های قادر به پشتیبان، می‌پردازند که شتاب‌دهنده گروه‌های جهادی در عرصه محرومیت‌زدایی است.

www.alavi-bonyad.com/5366