اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای تامین جهیزیه نوعروسان کمیته امداد
پنجشنبه 21 مهر 1401

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم آغاز توزیع ۱۷ هزار سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد با مشارکت بنیاد مستضعفان اظهار کرد: بنیاد ۲۵ درصد هزینه این ۱۷ هزار جهیزیه را با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان تقبل کرده و سه‌ چهارم آن با کمک‌های مردمی توسط کمیته امداد تامین شده و این یعنی این کار بزرگ را مردم انجام دادند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی به نقل از بنیاد مستضعفان، «سید پرویز فتاح» ادامه داد: برای سومین سال متوالی توفیق حضور و مشارکت در این اقدام خدا پسندانه را داریم و امیدواریم با ادامه این کار پشت نوبتی های مددجویان به صفر برسد.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم در بنیاد مستضعفان در خدمت مددجویان و محرومان هستیم، افزود: کمک ما در این شرایط، کمک به امنیت این کشور است ، از این ۱۷ هزار جهیزیه، بالاترین سهم را کردستان و استان‌های محروم همچون سیستان و بلوچستان دارد که این امر نشان از توجه به دوردست‌ها و محروم‌ترها و نگاه عدالت محورانه نظام اسلامى است که باعث اتحاد مردم ایران شده است.

فتاح از آمادگی بنیاد مستضعفان برای تداوم مشارکت تهیه جهیزیه مددجویان کمیته امداد به صورت مستمر در طول سال خبر داد و افزود: بر همین اساس بنیاد با تمام ظرفیت پای کار است.

وی همچنین گفت که بنیاد مستضعفان در طول سه سال اخیر، 300 میلیارد تومان اعتبار برای کمک جهیزیه اختصاص داده و مبالغ بسیار بیشتری نیز برای خانه دار شدن مددجویان هزینه کرده است .

رئیس بنیاد مستضعفان با تصریح براین مطلب که همکاری این نهاد با سازمان بهزیستی و کمیته امداد ، فقط در حوزه تهیه جهیزیه نیست، افزود: هم اکنون در حال احداث ۲۸ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستیم که از این تعداد ۱۴ هزار واحد بهزیستی تکمیل شده است ، ما آماده‌ایم پس از اتمام این واحدها، پروژه‌های جدیدی تعریف کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: علاوه بر این اقدامات در ۳ ماه اخیر نیز یک میلیون بسته لبنی را برای نخستین بار میان محرومان توزیع کردیم که ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین این بسته‌ها هزینه شد، این روال با قدرت ادامه دارد و تمام سود بنیاد مستضعفان، برای رفع محرومیت، هزینه محرومان می‌شود.

وی گفت: همچنین طبق برنامه‌ریزی‌ها ، امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال در کل کشور پرداخت می‌کنیم چرا که معتقدیم کمک به اشتغال، مکمل بسیاری از اقدامات حمایتی است.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: ما علاوه بر این اقدامات، کمکی هم به ساخت نخستین هتل مناسب‌سازی شده برای معلولان کردیم که خوشبختانه این هتل امروز در شهر مقدس مشهد به بهره‌برداری می‌رسد.

فتاح با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش مستمری مددجویان گفت: امیدواریم با کمک مجلس و دولت، مستمری مددجویان نیز به میزان قابل قبولی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه کمک به محرومان، اساس کار نظام جمهوری اسلامی است، ادامه داد: مردم ما بسیار قدرشناس هستند و یقین دارم دعای دلشکستگان، یتیمان و افتادگان، مستجاب است و تبدیل به برکت و امنیت برای کشور می‌شود.