حمایت بنیاد علوی از تشکیل تعاونی بانوان کارآفرین بوشهری
چهارشنبه 2 شهریور 1401

مدیرعامل بنیاد علوی در جریان سفر یک روزه و نشست هم اندیشی با بانوان کارآفرین استان بوشهر بر تشکیل تعاونی و یا صندوق اشتغالزایی توسط آنها در این استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی ، «وحید خاوه ای » در این نشست که با حضور بیش از 70 نفر از بانوان کارافرین استان بوشهر برگزار شد ، تصریح کرد: بانوان با تشکیل تعاونی کارآفرینان می توانند از کمک های حمایتی بنیاد در حوزه اشتغالزایی بهره مند شوند .

مدیرعامل بنیاد علوی در این نشست با بیان نقاط اصلی پیرامون حوزه کاری این نهاد و حمایت از طرح های توانمندسازی، عنوان کر: بنیاد در برنامه های توانمندسازی استفاده حداکثری و فعال سازی ظرفیت های مردمی و واگذاری کامل این برنامه ها به عموم مردم و نظارت کامل بر این مسیر می پردازد.
وحید خاوه ای با تقدیر از حضور فعال بانوان کارآفرین بوشهر در عرصه اشتغالزایی گفت: ظرفیت‌های پنهان این گروه‌ها را عامل اصلی مانع زدایی در مسیر تولید عنوان کرد.
وی افزود: در صورتی که این ظرفیت ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند و پشتوانه یکدیگر باشند ، این هم افزایی با شکل‌گیری صندوق‌های تعاونی و ایجاد گردش مالی باعث هم‌افزایی توان مالی این گروه ها خواهد شد

مدیر عامل بنیاد علوی برای حمایت بهتر از مباحث مالی و فروش در کنار پشتیبانی، شکل گیری صندوق های بومی و محلی را سریع ترین راه رسیدن به حمایت از جانب سایر گروه‌های مردمی دانست.

وی در ادامه از تسهیل گری و حمایت های مالی بنیاد علوی در صورت شکل گیری این صندوق ها خبر داد .

خاوه ای افزود: بنیاد علوی حمایت های همه جانبه خود را از حرکت‌های خودجوش مردمی خواهد کرد و تداوم این مسیر در استمرار و پای کار بودن کارآفرینان است .
پیش از این سخنان مدیرعامل بنیاد علوی تعدادی از بانوان کارآفرین به نمایندگی از کلیه بانوان توانمند استان بوشهر به معرفی خود و به صورت تخصصی تعدادی از این بانوان به معرفی آسیب‌ها و مشکلات پیرامون کارآفرینی این بانوان در سراسر استان پرداختند.
عدم حمایت از کارآفرینان واقعی، سودهای کلان وام‌های بانکی، ضمانت های غیر قابل پذیرش و کلان درخواستی، نادیده گرفتن حقوق بانوان، عدم سرمایه‌گذاری در طرح های توسعه‌ای و پایه‌ای، تبعیض در تخصیص اعتبار از عمده مسائل و دغدغه‌های این بانوان بود.
یکی از نمایندگان حوزه تولید پوشاک از دخل و تصرف در این حوزه و دخالت های بیجا که مانع از خروج این تولیدات از استان شده و به بهانه قاچاق، به نفع سودجویان و ضرر کارآفرینان واقعی تمام می‌شود گفت.وی همچنین از اینکه از عرضه این تولیدات به سراسر کشور جلوگیری می‌شود، انتقاد کرد.

یکی دیگر از فعالان حوزه کارآفرینی نیز با گلایه از دخالت داده شدن مسائل سیاسی و تغییر و تحول‌ها در سطح فرمانداران یک شهرستان از پاسخگو نبودن و اندک بودن ارقام وام‌های پرداختی گفت و از اینکه در سطوح شهرداری شهرستان‌ها مکانی برای عرضه تولیدات در اختیار این بانوان قرار نمی‌گیرد، انتقاد کرد.
صنایع خرد خانگی ، همچون صنایع دستی ، مواد غذایی ، پوشاک ، حصیربافی ، فرش و گلیم از جمله فعالیت های این بانوان بود .

/www.alavi-bonyad.com/4548