ثمره حمایت‌های بنیاد علوی از مشاغل محلی در نمایشگاه «باور» دیده می‌شود/ نقطه تمرکز ما حمایت از مشاغل خرد و خانگی است
جمعه 28 مرداد 1401

مدیرعامل بنیاد علوی در بازدید 6 ساعته از نمایشگاه باور گفت: اکنون زمان آن رسیده تا این مشاغل خرد کنار هم قرار بگیرند و بازارهای بزرگتری را دنبال کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی،  “نمایشگاه باور” با هدف عرضه محصولات مناطق محروم در پارک ارم آغاز به کار کرده است . این نمایشگاه روز گذشته با حضور «وحید خاوه ای» مدیرعامل بنیاد علوی و «علیرضا قزل » مدیرعامل شرکت زرفام افتتاح شد و تا 31 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
پس از افتتاح این نمایشگاه، خاوه ای طی بازدیدی از تمام 67 غرفه حاضر بازدید کرد و ضمن شنیدن سخنان آنان، برای اقدامات بعدی جهت توانمدسازی، برندینگ و بازارسازی این مشاغل خرد خانگی تعامل شد.

خاوه ای در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت:‌ بنیاد علوی ضمن محرومیت‌زدایی، اقداماتی را انجام داده است که ثمره آن را در این نمایشگاه می‌بینید. کسانی که استعداد داشتند، وارد میدان تولید شده و اکنون محصولاتی را برای عرضه به این نمایشگاه آورده‌اند. اکنون زمان آن فرارسیده است که قدم‌های بعدی را برداریم.
وی اضافه کرد: در گام بعدی، باید این استعدادها دور هم جمع شده و ظرفیت‌های خود را در کنار هم قرار بدهند تا بتوانند ضمن انجام کارهای مشترک بزرگتر، به بازارهای جدید معرفی شوند. اکنون در بازارهای کوچک روستایی حضور دارند و لازم است که وارد بازارهای بزرگتری مثل شهرستان و استان شوند. اکنون مشغول برنامه‌ریزی این گام بلند در بنیاد علوی هستیم.
مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره به اینکه حمایت از مشاغل خانگی اولویت کاری بنیاد است، گفت: اکنون درصددیم که گام بعدی را برداشته و این مشاغل خانگی بیشتر با هم کار کنند. در اینجا دیدید که کسی نمدبافی می‌کند، دیگری در عرصه چوب فعال است و فرد دیگری در حوزه چرم کار می‌کند. اگر اینها کنار هم قرار بگیرند، محصول جدید و منحصر به فردی به وجود می‌آید و حتما بازار بهتری خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

وی ضمن تاکید بر محرومیت‌زدایی از بقیه محرومین با استفاده از ظرفیت‌های همین مشاغل خرد خانگی گفت: یکی از اهداف ما این است که برای کمک به محرومین دیگر، از همین افراد که پیشتر خودشان مورد حمایت قرار گرفته اند، استفاده کنیم. بدون شک کسانی که طعم سختی را کشیده‌اند، بهتر می‌توانند به محرومین کمک کنند تا گره‌ای از کارشان باز شود.
خاوه ای خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر، بسته‌های معیشتی زیادی توسط بنیاد تهیه و در بین محرومین توزیع شده است. برای تهیه این بسته‌ها عمدتا سراغ بنکداران و تولید‌کنندگان بزرگ بازار رفته‌ایم، در حالی که برای تهیه آن می‌توانیم از ظرفیت همین گروه‌ها و مشاغل خرد خانگی نیز استفاده کنیم. با این کار، به جای اینکه برای تهیه بسته معیشتی به بازار برویم و خرید کنیم، از همین افراد خریداری می‌کنیم که حتما باعث تقویت آنان خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای اینکه محصولات آنان در بازار قابل عرضه باشد، به ایشان کمک می‌کنیم. ایجاد زیرساخت‌های فنی، برندینگ، بهداشت، آزمایشگاه، محل فروش از جمله ملزومات کار آنان است و قصد داریم در این زمینه نیز کمک کنیم. حتما این گروه‌ها خودشان وارد بازار رقابتی شده و برای بالابردن سهم خود در بازار تلاش می‌کنند و ما هم چشم‌شان را به سمت بازارهای مختلف متوجه می‌کنیم.

 

 

 

مدیرعامل بنیاد علوی ضمن اشاره به اینکه نقطه تمرکز بنیاد مشاغل خانگی است، بیان داشت:‌ ایجاد و تداوم این مشاغل می‌تواند یک خانواده محروم را در سطح متعارف کمک کند. سیاست ما توانمندسازی و در عین حال، افزایش درآمد محرومین است و این کار باید پله پله صورت گیرد. برهمین اساس، سعی می‌کنیم ادبیات مشاغل خرد را تقویت کرده و در گام بعدی پشتیبانی کاملی از آنان داشته باشیم.
وی تاکید کرد: هر منطقه یک ظرفیتی دارد. بنیاد در مشاغلی ورود پیدا می‌کند که استعداد آن در منطقه وجود داشته باشد. اگر استعدادی بخواهد خارج از آن منطقه بدان وارد شود، در حوزه فعالیت و ماموریت بنیاد نیست. تمرکز اصلی ما روی استعدادهای ذاتی منطقه است.

www.alavi-bonyad.com/4489