در نشست با گروه های جهادی بانوان اعلام شد؛ تاکید مدیرعامل بنیاد علوی بر حفظ و تقویت جوهره و انگیزه جهادی در گروه های مردمی و جهادی
دوشنبه 24 مرداد 1401

مدیرعامل بنیاد علوی، توانمند سازی محرومان را برنامه اساسی و محوری این نهاد برشمرد و گفت: بنیاد در کنار گروه های جهادی به توسعه و پیشبرد اهداف آنها کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی ، «وحید خاوه ای » در نشست هم اندیشی گروه های جهادی بانوان که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، اظهارکرد: فعالیت های بنیاد علوی به صورت متمرکز و از طریق نهادهای آبادانی و پیشرفت در مناطق مختلف انجام می شود.

وی در نشست هم اندیشی با گروه های جهادی بانوان ، ارائه برنامه محوری و مدون توسط گروه های جهادی را یادآور شد و گفت : باید طرحها و تجارب مختلف فعالیتهای جهادی را به اشتراک گذاشت و خدمت رسانی بهتر و مناسب تر در رسیدن به یک اشتراک نیست و باید به همدلی گسترده توجه داشت.

خاوه ای می گوید که بنیاد علوی از فعالیت گروه های جهادی دارای انگیزه و برنامه منسجم که تفکر کار جمعی دارند حمایت و پشتیبانی کرده و تلاش می کند در ارتقای حجم و سطح فعالیت آنها کمک حال باشد .

تمرکز حمایت بنیاد علوی از گروه های دارای برنامه مدون

مدیرعامل بنیاد علوی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ماموریت های این نهاد نسبت به گروه های جهادی توضیح داد: انسجام بخشی میان گروه ها و یا اعطای مجوز به آنها جزو وظایف بنیاد نیست و فارغ از سال تاسیس گروه جهادی و یا کارکرد آن، آنچه اهمیت دارد این است که بنیاد از گروه های مختلف جهادی که عزمی جدی دارند و متناسب با مقدورات خود فعالیت خیرخواهانه و نوع دوستانه جهادی انجام می دهند، حمایت می کند.

وی با اشاره به فعالیت نهادهای آبادانی و پیشرفت در مناطق محروم کشور عنوان کرد: گروه های جهادی فعال در این مناطق می توانند برای خدمت رسانی بیشتر به مردم از نهادهای آبادانی کمک بگیرند.

خاوه ای با استناد به توضیحات ارائه شده از سوی گروه های جهادی بانوان گفت : وجه غالب گروه های حاضر در جلسه موضوعات آموزشی ، اجتماعی و روانی است و بیانگر این است که تمامی این فعالیت ها با هدف زیست بهتر در جامعه صورت می گیرد و قابل تقدیر است .

پیش از سخنان مدیرعامل بنیاد علوی مدیران و نمایندگان 10 گروه جهادی ، شهید چارمهری، بنت الهدی ، سفیران کوثر ، روضه الحسن ، دختران حنیفا، امیرالمومنین شهریار، اعجاز مهر ، خیریه جهادی شمس ، گروه جهادی فتح و هیات زمینه سازان ظهور به بیان نحوه فعالیت خود و مسائل و مشکلات پیش روی خود پرداختند .

فعالیت های تربیتی و اموزشی ویژه کودکان و نوجوانان حاشیه شهر تهران ، توزیع بسته های آموزشی در مناطق محروم کشور ، رسیدگی به خانواده های محروم ، کمک به اشتغالزایی و توانمند سازی بانوان ، رسیدگی به مسائل مادر و کودک ، انجام امور درمانی و روانشناسی ، آموزش و مهارت افزایی ، اشتغال خرد ، صنایع دستی و کمک به ازدواج آسانتر از اهم فعالیت های این گروه های جهادی به شمار می آید.

www.alavi-bonyad.com/4414