بنیاد علوی در روستاهای چهارمحال و بختیاری شرکت‌های تعاونی ایجاد می‌کند
سه شنبه 11 مرداد 1401

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد علوی در سطح استان، برای محرومیت‌زدایی در روستاهای هدف، اقدام به راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی با گرایش‌های مختلف اقتصادی می‌کند.
محسن مولوی گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بنیاد علوی در زمینه محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی کشور به امضا رسید که این تفاهم در استان چهارمحال و بختیاری نیز در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.
‌مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه برای محرومیت‌زدایی در روستاهای هدف، بنیاد علوی در سطح استان، اقدام به راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی با گرایش ملی مختلف اقتصادی می‌کند.
وی ادامه داد: مردم در این شرکت‌ها بعنوان عضو تعاونی بوده و با انجام کار اقتصادی به پیشرفت مناطق محروم و اشتغال‌زایی توسط تعاونی‌ها کمک می‌کنند که گامی موثر برای ماندگاری مردم در روستاها و اشتغال‌زایی است.
وی افزود:‌ تعاون یک الگوی مناسب برای ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی در سطح روستاها است که با همکاری بنیاد علوی می‌توان نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار ایجاد کرد و از ظرفیت منابع مالی قرض‌الحسنه موجود در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در بنیاد علوی برای حمایت مالی از تعاونی‌های ایجاد شده بهره‌مند شد.

منبع: خبرگزاری فارس

//www.alavi-bonyad.com/4308