مدیرعامل بنیاد علوی در خوزستان: اولویت بنیاد حمایت از برنامه‌های پایدار است/ کمک به اشتغالزایی بانوان حاشیه شهر
شنبه 18 تیر 1401

مدیرعامل بنیاد علوی در دیدار با گروه‌های جهادی فعال در خوزستان گفت: اولویت بنیاد حمایت از برنامه‌هایی است که پایدار باشند. یعنی نتیجه و اثر آینده آن معلوم باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی،‌ «وحید خاوه ای » با حضور در استان خوزستان، با جمعی از گروه‌های جهادی فعال در این منطقه به گفت‌وگو نشست.

خاوه ای در مقدمه سخنان خود گفت: اساس فعالیت‌های بنیاد، بر محور حرکت‌های جهادی و مردمی قرار داده شده است و بنیاد بنا دارد برای هر اقدامی  در مناطق مختلف از طریق گروه‌های جهادی و مردمی  مشغول به کار ، پیش ببرد.  باید همکاری جدی‌تری با  گروه‌های جهادی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باید کارها را براساس یک الگو پیش ببریم تا بتوانیم با حداقل خطا مسیرمان را ادامه بدهیم. برهمین اساس، کار خود را از مناطق خاصی که نامشان را مناطق هدف گذاشته‌ایم، آغاز کرده‌ایم. در خوزستان، فعلا دو منطقه شادگان و خرمشهر به عنوان منطقه هدف ما در حال فعالیت‌اند، اما در حال گفت‌وگو با دیگر مناطق هستیم تا امکاناتی را در اختیار آنان نیز قرار بدهیم. بنابراین اگر محدودیتی گذاشته می‌شود برای این است که بتوانیم به الگوی موفقی دست پیدا کنیم و همان الگو را با اندکی تغییرات در مناطق دیگر نیز استفاده کنیم.

مدیرعامل بنیاد علوی درباره حمایت‌های این نهاد از گروه‌های جهادی گفت: پشتیبانی بنیاد از گروه‌های جهادی حالت عمومی دارد و آنهم این‌گونه است که گروه‌ها مواردی را به ما منعکس کرده و از این بین، حمایتی را صورت می‌دهیم. البته پشتیبانی‌های ویژه‌تری نیز داریم، اما مشروط به این است که جمعی از گروه‌های جهادی دور هم جمع شده و درباره موضوع کاملاً روشنی اتفاق نظر داشته باشند. در این شرایط، از آنان می‌خواهیم که برنامه قابل قبولی به ما ارائه داده و ما هم از طرح‌شان حمایت می‌کنیم. معتقدم شما گروه‌های جهادی بهتر از هر کس دیگری به مشکلات و محرومیت‌های استان واقف هستید و می‌توانید برنامه بدهید.

وی تاکید کرد: علاوه براین، اولویت حمایت ما از برنامه‌هایی است که پایدار باشد. یعنی باید معلوم باشد که 2-3 سال آینده چه اثراتی دارد و به کجا می‌خواهیم برسیم.

مدیرعامل بنیاد علوی در باره مشکلات حاشیه ای مطرح شده به موضوع ورزش اشاره کرد و گفت: برای حل این موضوع پیشنهاد می‌کنم که 2-3 منطقه حاشیه‌ای شهر اهواز و دیگر مناطق را انتخاب کرده و برای آن مناطق یک مدیر فرهنگی انتخاب کنید. ما هم به شما کمک می‌کنیم که یک زمین ورزشی فوتبال در آنجا آماده شود.

خاوه ای خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات محلات خوزستان،‌ تعمیر کولر منازل است و بسیاری برای تغییر آن ناتوان هستند . با استفاده از ظرفیت بنیاد می‌توان روی این موضوع متمرکز شد. همانطور که می‌دانید بنیاد در اهواز خرمشهر نیروگاه دارد. با هماهنگی این دو نیروگاه و از طریق انتخاب نماینده از بین گروه‌های جهادی، می‌توان به مردم منطقه در حل این موضوع کمک کرد.


مدیرعامل بنیاد علوی در بخش پایانی سخنان خود دو پیشنهاد به گروه های جهادی فعال در خوزستان را مطرح کرد و گفت: سرمایه‌های انسانی بسیار زیادی در خوزستان وجود دارد که می‌توان از آنها بهره برد. پیشنهاد می‌کنم  فعالیت‌های جهادی مستند شده در خوزستان به اطلاع بقیه برسد، فعالیت رسانه‌ای خوبی تدارک ببینید. در این مسیر، ما هم به شما کمک می‌کنیم و حاضریم برای تولیدات رسانه‌ای در حوزه فعالیت‌های جهادی استان خوزستان کمک کنیم. به نظرم این موضوع باید جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد دوم به بانوان است به این نحو که برای دختران، بانوان و مادران ساکن حاشیه شهر ، برنامه اشتغالزایی ارائه بدهند تا با همکاری خودشان این برنامه را در حاشیه شهر دنبال کنیم.

/www.alavi-bonyad.com/4109/