بنیاد علوی با ایرانسل تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد/ خاوه ای: ایجاد عدالت اطلاعاتی هدف مشترک بنیاد علوی و ایرانسل خواهد بود
چهارشنبه 8 تیر 1401

مدیرعامل بنیاد علوی در جلسه امضای تفاهم نامه با شرکت ایرانسل گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل محرومیت، موضوع ارتباط، دسترسی و راه است و باید به سمت عدالت اطلاعاتی برویم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، مراسم امضای تفاهم‌نامه مابین بنیاد علوی و شرکت ایرانسل با حضور «وحید خاوه ای» مدیرعامل بنیاد علوی و «بیژن عباسی آرند» مدیرعامل ایرانسل برگزار شد.

وحید خاوه ای در این جلسه با اشاره به اقدامات بنیاد علوی در راستای محرومیت‌زدایی گفت: برای ما اثبات شده است که یکی از مهم‌ترین عوامل محرومیت، موضوع ارتباط، دسترسی و راه است. در وهله اول این دسترسی فیزیکی بوده و باید راه در اختیار می‌داشتند که بتوانند از جایی به جای دیگر بروند اما اکنون نقل و انتقال داده نیز اهمیت پیدا کرده است. ممکن است از نظر فیزیکی دسترسی‌هایی ایجاد شده باشد اما اینکه امکان مبادله اطلاعات را ندارند، باعث ایجاد محرومیت می‌شود.


مدیرعامل بنیاد علوی ضمن تقدیر از شرکت ایرانسل برای برخی اقدامات در راستای محرومیت‌زدایی گفت: بسیار خوب است که شرکت ایرانسل به واسطه بستر اطلاعاتی که در اختیار دارد، در عین توجه به فیزیک مدرسه روی محتوای آن نیز تمرکز کند. حتما کیفیت آموزش آنلاین به آموزش حضوری نمی‌رسد اما وقتی فرد در محرومیت است و امکانات کمی در اختیار دارد، دسترسی به آموزش آنلاین نیز می‌تواند برایش خوب باشد.

وی ادامه داد:  اگر بتوان منابعی که برای رسالت اجتماعی وجود دارد را تبدیل به یک صندوق کرد و برای پشتیبانی از پروژه‌های اجتماعی که ذی‌نفع آن روستاییان و اهالی مناطق محروم هستند، خرج کرد، بسیاری از مشکلات این حوزه حل می‌شود.

مدیرعامل بنیاد علوی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: به نظرم باید با برنامه‌های مختلف کاری کنیم تا عدالت اطلاعاتی و عدالت توزیع داده که سیاست ایرانسل هم هست، صورت گیرد. باید کاری کنیم تا ارزش افزوده ما همدلانه‌تر توزیع شده و در اختیار تعداد بیشتری از محرومین قرار گیرد.

مدیرعامل ایرانسل نیز در این جلسه گفت: یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی تاسیس ایرانسل رفع انحصار بود، چرا که در گذشته انحصار سیم‌کارت در اختیار دولت بود و به دلیل عرضه کم و تقاضای بالا، قیمت آن بسیار بالا بود. ایرانسل سیم کارت خود را به قیمت پایینی عرضه کرد و همین موضوع باعث شد تا شرکت همراه اول خصوصی شده و رقابت شکل بگیرد.


بیژن عباسی آرند با اشاره به تلاش‌های این شرکت در راستای برنامه‌های اجتماعی و کمک به مناطق محروم گفت: علاوه بر موضوعات اقتصادی و درآمدزایی که در ایرانسل دنبال می‌شود، رویکرد مسئولیت اجتماعی نیز همواره در این شرکت وجود داشته است. یکی از بزگترین ماموریت‌های ایرانسل، توسعه روستایی است. اکنون می‌توان گفت بالای 90 درصد شبکه روستایی تحت پوشش ایرانسل قرار دارد.

در پایان این مراسم،‌ تفاهم‌نامه مابین بنیاد علوی و شرکت ایرانسل امضا شد.

/www.alavi-bonyad.com/3907/