مدیرعامل بنیاد علوی: مسیر تحول و پیشرفت از بطن مردم و گروه‌های جهادی می‌گذرد/ در طرح‌های منطقه‌ای، مبنای اصلی گروه‌های جهادی بومی‌اند
سه شنبه 7 تیر 1401

وحید خاوه ای مدیرعامل بنیاد علوی در دیدار با جمعی از مسئولان گروه‌های جهادی گفت: بنیاد علوی به ظرفیت گروه‌های جهادی اهمیت می‌دهد و معتقدیم مسیر پیشرفت توسط مردم و گروه‌های جهادی رقم می‌خورد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، نمایندگان جمعی از گروه‌های جهادی سراسر کشور، طی دیداری با وحید خاوه ای مدیرعامل بنیاد علوی به بیان گزارش فعالیت‌های خود، دغدغه‌ها و افق پیشرو گروه‌های جهادی پرداختند.

مدیرعامل بنیاد علوی در این دیدار گفت: راهبرد بنیاد علوی پیگیری اهداف از طریق مردم است. به عبارت دیگر معتقدیم اگر قرار است تحول و پیشرفتی در منطقه ایجاد شود، باید توسط خود مردم و گروه‌های جهادی انجام شود. فلذا بنیاد علوی به ظرفیت گروه‌های جهادی اهمیت می‌دهد و برایش مهم است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های محوری بنیاد، طرح‌های آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای است. چند سالی است که این طرح‌ها دنبال شده و البته بنیاد علوی به دنبال این است که این طرح‌ها توسط گروه‌های مردمی پیش‌برده شود. هر روزی هم که می‌گذرد، این مردم‌سپاری رنگ و بوی جدیدتری به خود می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره به لزوم سپردن کارها به مردم گفت: معتقدم سپردن کارها به گروه‌های مردمی هم نیاز به زمان دارد و هم لازم است طی تجربیات صورت گرفته، فرآیند را اصلاح کنیم تا بتوانیم کارهای بیشتری را به گروه‌ها بسپاریم.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که همه فعالیت‌های بنیاد را باید به گروه‌های مردمی بسپاریم. البته باید ظرفیت‌های مردمی شناسایی شده، کار را آغاز کنند و تغییر و تحولاتی که شکل می‌گیرد را مدیریت کنند. بدون شک سپردن کارها به خود مردم نیازمند ملاحظاتی است، چرا که گروه‌های جهادی باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند که در بین مردم اعتماد‌آفرینی صورت گیرد.

خاوه ای با تاکید بر اینکه در طرح‌های منطقه‌ای، مبنای اصلی مردم بومی‌اند، گفت: حتما از ظرفیت گروه‌های جهادی بیرونی استفاده می‌کنیم اما محور عملیات ما گروه‌های بومی‌ هستند. بنیاد نیز تلاش می‌کند تا ظرفیتی را در اختیار گروه‌ها قرار دهد تا خودشان را نشان بدهند. باید سازوکاری ایجاد کنیم تا گروه‌های جهادی که طرح و ایده روشنی دارند، مسیر مشخصی پیش‌رویشان باشد تا بتوانیم از برنامه‌هایشان حمایتِ هدفمند کنیم.

مدیرعامل بنیاد علوی در پایان گفت: به نظرم باید روی آموزش مناطق هدف،‌ برنامه مشترکی تهیه کنیم. این برنامه‌ها می‌تواند در همه حوزه‌ها اعم از حوزه‌های پزشکی، عمرانی، تبلیغی، بحران و … باشد.


در بخش دیگری از این جلسه، نمایندگان و مسئولان گروه‌های جهادی ضمن ارائه گزارش کار به بیان دغدغه‌ها و چالش‌های پیش روی خود پرداختند.

www.alavi-bonyad.com/3874