بنیاد علوی ۶۸۰ طرح اشتغالزایی در خراسان شمالی اجرا کرد
پنجشنبه 19 خرداد 1401

نماینده بنیاد علوی در خراسان شمالی گفت: این بنیاد از ابتدای سال گذشته تاکنون ۶۸۰ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال با پرداخت تسهیلات کم‌بهره در مناطق شهری و روستایی استان اجرا کرد.

غلامرضا رمضانیان در گفت وگویی اظهار داشت: این تسهیلات اشتغالزایی در حوزه خدمات، کشاورزی، صنعت و صنایع تبدیلی توزیع شد و زمینه اشتغال حدود سه هزار نفر را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: این تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت پنج تا هفت سال در حوزه دامداری، خرید علوفه، سرمایه در گردش دام، تولید پوشاک، گلخانه، زنبور عسل و دام سبک پرداخت شد.

نماینده بنیاد علوی در خراسان شمالی افزود: مانه و سملقان در این استان بعنوان شهر پایلوت توانمندسازی بنیاد مستضعفان معرفی شده است و بسیاری از این طرح های اشتغالزایی در این شهرستان اجرا می شود، ضمن اینکه طرح های مهم و درآمدزا از سایر نقاط استان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با هدف توانمندسازی در بخش های اقتصادی، فرهنگی، سلامت، عمران و اشتغال فعال است، اظهار داشت: بنیاد علوی اکنون در حوزه های عمرانی و زیرساختی مانند احداث جاده، آبیاری نوین، بند پلاستیکی و درمانگاه در شهرستان پایلوت مانه و سملقان فعالیت می کند.

وی عنوان کرد: بنیاد مستضضعفان در حوزه های فرهنگی با برگزاری کلاس های مشاوره خانواده، مراسم مذهبی و اهدای جهیزیه و در حوزه سلامت نیز تجهیز بیمارستان و ارائه بسته های معیشتی به مادران باردار و شیرده در شهرستان مانه و سملقان نقش ایفا می کند.

شهرستان مانه و سملقان پس از شهرستان‌های قلعه گنج در استان کرمان، لنده در کهگیلویه و بویراحمد و چالداران در آذربایجان غربی، چهارمین شهرستانی است که عرصه حضور فعالیت های بنیاد علوی شده است.

مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه وسملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است. این شهرستان ۱۳۴ روستا و آبادی دارد.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است.

منبع: ایرنا

/www.alavi-bonyad.com/3667/