6 مصوبه، دستاورد سفر مدیرعامل بنیاد علوی به بهاباد یزد
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در بهاباد یزد آخرین مصوبات سفر امروز( 28 اردیبهشت ماه) رئیس بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی به این شهر را تشریح کرد .

مهدی دهقان در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد علوی گفت: در جلسه ای با حضور سید پرویز فتاح و وحیده خاوه ای به همراه مسئولان استانی و شهرستان مقرر شد مابقی اعتبار 58 میلیارد تومانی تحت عنوان کمک های بلاعوض زیرساخت عمرانی، اشتغال و معیشت فرهنگی و اجتماعی و سلامت تامین شود .

به گفته وی ، تا امروز 38 میلیارد تومان از این مبلغ محقق شده است و بنابر قول مساعد رئیس بنیاد مستضعفان مقرر شد نزدیک به 20 میلیارد تومان در اسرع وقت تخصیص یابد تا مابقی طرح های ناتمام تا پایان سال به بهره برداری برسد .

وی همچنین از دو خبر خوش رئیس بنیاد مستضعفان شامل انتقال آب کشاورزی بخش آسفیچ بهاباد و کمک به تکمیل آب شرب 58 روستا با اعتبار 20 میلیارد تومان خبر داد .

به گفته دهقان، بنیاد علوی در دو سال گذشته مبلغ 77 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ، اشتغال ، ساخت مسکن ، درمان و معیشت به مردم بهاباد پرداخت کرده است .

وی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات این جلسه گفت: مقرر شد خدمات حمایتی و پشتیبانی در خصوص سبدهای معیشتی، قرض الحسنه ، پایدار سازی اشتغال، فرهنگی و اجتماعی کماکان ادامه و پشتیبانی لازم صورت گیرد.

به گفته دهقان، در دو سال گذشته توسط بنیاد علوی در چند مرحله 7 هزار بسته معیشتی در مناسبت های مختلف به اضافه تامین جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: همراهی مردم یکی دیگر از ویژگی های خوبی است که در دو سال گذشته در تحقق برنامه های بنیاد علوی شاهد آن بودیم ، که از آن جمله می توان به مشارکت مردم در مسئله یابی و تدوین اسناد روستایی و به ویژه پروژه های خرد مردم هم در اجرا و هم تامین مالی اشاره کرد .

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بهاباد در ادامه به یکی دیگر از اقدامات سرنوشت ساز بنیاد علوی برای حوزه کشاورزی پرداخت و افزود: کمک به مرمت و لایروبی قنوات یکی از پروژه های موفقی بود که با کمک 2 میلیارد تومانی بنیاد علوی منجر به احداث 54 کیلومتر کانال های انتقال آب بین مزارع با هدف بهره وری آب و کاهش تلفات شد .

دهقان تصریح کرد: احداث استخرهای ذخیره آب، لوله گذاری آب مزارع ، راه های بین مزارع و طرح هادی روستایی از جمله پروژه های مشارکتی با حضور مردم بود که به نتیجه رسید.

وی همچنین این موضوع را گفت که طبق مصوبه امروز مقرر شد با توجه به نیاز استان یزد ، شهرستان خاتم هم در حوزه نقاط تحت پوشش بنیاد علوی قرارگیرد تا با شناسایی و مطالعه ظرفیت استان ، بنیاد در آن منطقه اقدامات حمایتی خود پیگیری کند .

دهقان افزود: همچنین قرار شد به 6 هزار مددجوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی بهاباد، مروست و خاتم کمک هزینه معیشتی اختصاص یابد.

/www.alavi-bonyad.com/3355